כירורגיה כלי דם

מתי אם בכלל, יש יתרון בהתערבות מלעורית בעורק כלילי, במטופלים הסובלים מתעוקה יציבה? /מאת ד”ר יעקב גולדשטיין, האיגוד הקרדיולוגי

במטופלים עם תעוקה יציבה וטיפול תרופתי אופטימאלי,היתרון בהתערבות מלעורית בעורק כלילי (PCI),קונטרוברסיאלי, בעקבות מחקרים בעבר, כגוןמחקר הCOURAGE,ובעיקר בהקשר לשיפור התחזית. המחקרים השונים כללו אחוז לא מבוטל של מטופלים בדרגה תפקודית סבירה, ללא איסכמיה נרחבת, ושימוש בטכניקותPCIקודמות.

מדד פיזיולוגי של הפרעה בזילוח, בעקבות ההיצרות האנטומית בעורק, (הנמדד בעזרת  PRESSURE WIREכיחס לחצים לפני ולאחר ההיצרות, בעת השגת היפרמיה מכסימלית עם הזלפת אדנוזין ,מדדFRACTIONAL FLOW RESERVEר”ת  (FFR, הוכח ככלי יעיל, אמין ומנבא כדאיות של ביצועPCIבעזרת תמכן משחרר תרופה, במחקרFAME, עם מעקב של שנה.המחקר בדק, במטופלים עם תעוקה יציבה, מה הערך המוסף של מדדFFRכהנחיה לביצועPCI, לעומתPCIהמתבסס על הערכה אנטומית בלבד, כמובן בנוסף לטיפול תרופתי אופטימאלי ( ר”תMT).

מחקר נוסף –FAME 2השווהבמטופלים עםתעוקה יציבה לאחר צנתור עם הדגמת  0.80  FFR,ביצועPCIיחד עם טיפולMT, הפעם ביחסלטיפולMTבלבד. המחקר היה אקראי, מבוקר והתבצע ב 28 מרכזים מפוזרים באירופה וארה”ב. המחקר הופסק טרם זמנו בחלוף 7 חודשי מעקב בלבד, לאור התוצאות הטובות.

להמשך הסקירה באתר האיגוד הקרדיולוגי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה