כירורגיה כלי דם

תוצאות טובות יותר עם Amplatzer בהשוואה לטיפול תרופתי בסגירת PFO (מתוך כנס ה-TCT)

מניתוח התוצאות הסופיות לאחר עשר שנים ממחקר RESPECT, שהוצגו במהלך כנס ה-Transcatheter Cardiovascular Therapeutics, עולה כי סגירת PFO (Patent Foramen Ovale) באמצעות צנתר (Amplatzer) הובילה להגנה טובה יותר מפני אירוע מוחי קריפטוגני, בהשוואה לטיפול תרופתי.

ההתקן אושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי להתוויה זו באוקטובר השנה. עם זאת, ההנחיות הנוירולוגיות הנוכחיות, שפורסמו לפני סגירת המחקר במאי 2016, המליצו כנגד שימוש בהתקן זה מחוץ לתנאי מחקר.

מניתוח לפי כוונה לטפל של הנתונים מהמחקר האקראי, בתווית-פתוחה, עלה כי בקרב חולים עם PFO לאחר אירוע מוחי קודם ממקור לא-ידוע, תועדו 18 אירועים מוחיים חוזרים במהלך מעקב של עשר שנים באלו לאחר טיפול Amplatzer, בהשוואה ל-28 חולים תחת טיפול תרופתי.

ההבדל תורגם ליחס סיכון של 0.55 עם ההתקן המכאני בתום הטיפול להישרדות ללא הישנות אירוע מוחי איסכמי. מתת-ניתוח של אירועים מוחיים ממקור לא-ידוע (כלומר, שלילת חולים עם אירוע מוחי ממקור ידוע, שאינו PFO) עלה כי ההתקן הוביל לתוצאות טובות יותר מטיפול תרופתי בלבד (יחס סיכון של 0.38).

ממצאי הסקירה תומכים בהשערה לפיה סגירת PFO מונעת הישנות אירועים מוחיים על-רקע PFO. סגירת PFO אינה צפויה להוביל למניעת אירועים מוחיים עקב סיבות שאינן קשורות ב-PFO.

מתוך כנס ה-TCT

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה