כירורגיה כלי דם

פרוצדורת TAVR Sapien 3 עדיפה על ניתוח בחולים בסיכון בינוני עם היצרות מסתם הוותין (Lancet)

פרוצדורת TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement) עם Sapien 3 מלווה בשיעורי תמותה נמוכים יותר לאחר 12 חודשים במבוגרים בסיכון בינוני עם היצרות חמורה של מסתם הוותין, ומנתונים חדשים, שהוצגו במהלך כנס ה-American College of Cardiology, עולה כי הפרוצדורה טובה יותר משמעותית מניתוח החללפת מסתם.

ראשית, החוקרים בחנו את הנתונים אודות 1,077 חולים בסיכון בינוני, שהשלימו פרוצדורת TAVR במסגרת מחקר PARTNER 2 SAPIEN 3 ומצאו כי 7.4% ממשתתפים אלו הלכו לעולמם בתוך שנה מההשתלה, 4.6% אובחנו עם אירוע מוחי מכל סוג, 2.3% פיתחו אירוע מוחי עם מוגבלות ואי-ספיקה מתונה או חמורה תועדה ב-2%. בנוסף, 1% מהחולים נדרשו להתערבות חוזרת במסתם הוותין.

לאחר מכן, החוקרים השוו את 944 החולים בסיכון בינוני ממחקר PARTNER 2, שהשלימו התערבות ניתוחית (PARTNER 2A). מניתוח הנתונים עלה כי במשתתפים לאחר TAVR תועדו שיעורי היארעות נמוכים יותר של תוצא הסיום המשולב העיקרי שכלל תמותה, אירועים מוחיים ואי-ספיקה מתונה/חמורה של מסתם הוותין, בהשוואה לאלו שנותחו.

מניתוח הנתונים עלה כי TAVR אינו-נחות (הבדל של 9.2%-) ועדיף (9.2%-) בהשוואה להתערבות לניתוח החלפת מסתם הוותין בחולים בסיכון בינוני.

החוקרים מסכמים וכותבים כי פרוצדורת TAVR עם Sapien 3 בחולים בסיכון בינוני עם היצרות חמורה של מסתם הוותין מלווה בשיעור נמוך של תמותה, אירועים מוחיים ואי-ספיקת לב לאחר שנה אחת. מניתוח הנתונים עלתה עדיפות משמעותית לתוצא המשולב עם TAVR, בהשוואה לניתוח, רמז לכך שפרוצדורת TAVR עשויה להיות הטיפול המועדף באוכלוסיית חולים זו.

Lancet 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה