כירורגיה כלי דם

תוצאות טובות יותר עם טיפול ב-Prasugrel או Ticagrelor בהשוואה ל-Clopidogrel בחולי STEMI (מתוך Catheter Cardiovasc Interv)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Catheterization & Cardiovascular Interventions עולה כי בחולים עם STEMI (ST-segment Myocardial Infarction) בהם משלימים Primary PCI (Primary Percutaneous Coronary Intervention) בתוך 12 שעות, טיפול ב-Ticagrelor (ברילינטה) או Prasugrel (אפיאנט) מלווה בתוצאות טובות יותר, בהשוואה ל-Clopidogrel (פלויקס).

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעות של טיפולים ב-Clopidogrel, Ticagrelor או Prasugrel בחולים עם STEMI העוברים Primary PCI.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנה המלצה למתן Clopidogrel מוקדם ככל הניתן בחולים עם STEMI. טיפול מוקדם ב-Prasugrel ו-Ticagrelor עשוי לשפר רה-פרפוזיה. כיום, ההשפעה האנגיוגרפיות של מתן טיפולים אלו אינה מובנת היטב.

מדגם ה מחקר כלל 132 חולים עם STEMI בתוך 12 שעות מהופעת כאבי חזה, שהופנו לאנגיופלסטיה ראשונית וחולקו באקראי לטיפול ב-Clopidogrel (600 מ”ג), Prasugrel (60 מ”ג) או Ticagrelor (180 מ”ג) בזמן שעדיין היו בחדר המיון. 

מהתוצאות עולה כי חומר תרומבוס מאקרוסקופי הושג ב-79.5% מהמטופלים ב-Clopidogrel, 65.9% מהמטופלים ב-Prasugrel ו-54.3% מהמטופלים ב-Ticagrelor. בבדיקת האנגיוגרפיה, תרומבוס גדול תועד ב-97.7% מהמטופלים ב-Clopidogrel, לעומת 87.8% מהמטופלים ב-Prasugrel ו-80.4% במטופלים ב-Ticagrelor. כמו כן, 97.7% מהחולים בקבוצת הטיפול ב-Clopidogrel התקבלו עם חסימת כלי המטרה, זאת בהשוואה ל-87.8% מהמטופלים בקבוצת Prasugrel ו-78.3% מהמטופלים ב-Ticagrelor. בתום הפרוצדורה, שיעור החולים עם משלב זרימת דם בדרגה II לפי סיווג TIMI ושטף מיוקרדיאלי בדרגה II עמד על 52.3% עם Clopidogrel, 80.5% עם Prasugrel ו-67.4% עם Ticagrelor.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם STEMI העוברים Primary PCI בתוך 12 שעות, הטיפול בנוגדי-הטסיות השונים מלווה במאפיינים אנגיוגרפיים שונים, עם נטיה לתוצאות טובות יותר עם Prasugrel או Ticagrelor, בהשוואה ל-Clopidogrel.

Catheter Cardiovasc Interv. 2015 Nov 28

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה