כירורגיה כלי דם

עדיפות לטיפול ב-Prasugrel בהשוואה ל-Clopidogrel בחולים עם STEMI (מתוך Cardiovasc Ther)

בכתב העת Cardiovascular Therapeutics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם STEMI (ST-segment Elevation Myocardial Infarction) המיועדים להתערבות כלילית מילעורית (PCI או Percutaneous Coronary Intervention), טיפול ב-Prasugrel לווה בירידה משמעותית בשיעורי התמותה לאחר שנה אחת, בהשוואה לטיפול ב-Clopidogrel.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול נוגד-טסיות כפול מביא לשיפור תוצאות הטיפול בחולים עם אוטם לבבי עם עליות מקטע ST, המיועדים להתערבות כלילית מילעורית. Prasugrel הוצע כטיפול חליפי אפשרי ל-Clopidogrel, בשילוב עם אספירין. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את שיעורי התמותה עם טיפול ב-Prasugrel בהשוואה ל-Clopidogrel בחולים שאושפזו בשל אוטם לבבי עם עליות מקטע ST ועברו PCI.

החוקרים ערכו ניתוח רטרוספקטיבי של נתונים שנאספו באופן פרוספקטיבי אודות 1,688 חולים עם STEMI שעברו Primary PCI. חולים בגילאי 75 שנים ומעלה, אלו במשקל נמוך מ-60 ק”ג או היסטוריה של אירועים מוחיים או אירועים איסכמיים חולפים, דימום פעיל, או הפרעה ידועה בתפקוד הכבדי, הוצאו מהמחקר. כל המשתתפים בתקופה שבין מרץ 2008 ועד דצמבר 2009 לקחו חלק בקבוצת הטיפול ב-Clopidogrel ובין 17 בדצמבר 2009 ועד יוני 2011 לקחו חלק בקבוצת הטיפול ב-Prasugrel.

886 חולים קיבלו טיפול ב-Clopidogrel ו-822 חולים טופלו ב-Prasugrel. שיעורי התמותה באשפוז עמדו על 1.7% בקבוצת הטיפול ב-Clopidogrel ועל 1.5% בקבוצת הטיפול ב-Prasugrel (p=0.40). שיעורי התמותה שלושים ימים לאחר השחרור מבית החולים עמדו על 2.4% ו-1.8% (p=0.25) בקבוצת הטיפול ב-Clopidogrel ו-Prasugrel, בהתאמה. שיעורי התמותה לאחר שנה אחת עמדו על 3.7% (62 חולים), עם 39 מקרי תמותה (4.5%) במטופלים ב-Clopidogrel ו-23 מקרי תמותה (2.8%) במטופלים ב-Prasugrel. מניתוח סטטיסטי עלה כי יחס הסיכון לתמותה מכל-סיבה עם טיפול ב-Prasugrel עמד על 0.47 (p=0.018).

גורמים מנבאים בלתי-תלויים של תמותה שנה אחת לאחר השחרור מבית החולים כללו את גיל החולים, ערכי קריאטינין והמוגלובין בעת האשפוז, קצב הלב באשפוז, זמן האיסכמי הכולל, נוכחות מחלת עורקים רב-כלית, אוטם לבבי קודם וזרימת TIMI לאחר PCI.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי טיפול ב-Prasugrel לווה בשיעורי תמותה נמוכים יותר לאחר שנה אחת, בהשוואה לטיפול ב-Clopidogrel, בחולים עם STEMI המיועדים ל-PCI Primary.

Cardiovasc Ther. 2014 Feb;32(1):1-6

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה