כירורגיה כלי דם

השוואת בטיחות הטיפול ב-Bivalirudin לעומת הפרין לאחר Fondaparinux בחולים עם תסמונת כלילית חדה (מתוך כנס Cardiovascular Research Technologies)

מתוצאות מחקר קטן שהוצגו בכנס Cardiovascular Research Technologies עולה כי ל-Bivalirudin (אנגיומקס) פרופיל בטיחות דומה לטיפול ב-UFH (Unfractionated Heparin) במינון סטנדרטי בחולים עם תסמונת כלילית חדה לאחר טיפול ב-Fondaparinux לפני אנגיוגרפיה ואפשרות ל-PCI.

במסגרת המחקר חולקו באקראי חולים עם תסמונת כלילית חדה ללא עליות מקטע ST, שטופלו ב-Fondaparinux, להחלפה לטיפול ב- Bivalirudin או UFH כ-24 שעות לפני אנגיוגרפיה.

שתי הקבוצות היו דומות מבחינת יעד הסיום העיקרי של דימומים מג’וריים באשפוז; לא תוארו דימומים מג’וריים בקבוצת הטיפול בהפרין ותוארו שני מקרים בלבד בקבוצת הטיפול ב- Bivalirudin. שתי הקבוצות היו דומות גם מבחינת כל יעדי הסיום המשניים, כולל תרומבוזיס של הצנתר באשפוז, סיבוכים באתר הגישה, אוטם לבבי, צורך ברה-וסקולריזציה חוזרת, סיבוכים של הפרוצדורה ותמותה.

החוקרים הדגישו במיוחד את העדר אירועי תרומבוזיס של הצנתר, שכן מניעת סיבוך זה עומדת בבסיס העברת חולים מטיפול ב-Fondaparinux לנוגד-קרישה אחר לפני אנגיוגרפיה, בעקבות תוצאות מחקר OASIS 5 שהדגימו עליה בקריש בצנתר בחולים שטופלו ב-Fondaparinux.

מומחים שהתייחסו לממצאי המחקר ציינו כי Fondaparinux אינו מאושר בארצות הברית לטיפול בחולים עם תסמונת כלילית חדה, כאשר חולים אלו מועברים יחסית במהירות ליחידת הצנתורים, אך משמש לטיפול בחולים אלו מחוץ לארצות הברית, בעיקר במדינות מזרח אירופה ומדינות אחרות בהן PCI מבוצע באופן שמרני יותר.

מתוך כנס Cardiovascular Research Technologies

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה