כירורגיה כלי דם

צנטור בגישה רדיאלית חושף את המטופלים לקרינה גבוהה יותר מאשר צנטור בגישה פמורלית (מתוך JACC Cardiovasc Interv)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת JACC Cardiovascular Intervention עולה כי במהלך צנטור בגישה רדיאלית הקרינה אליה נחשף המטופל גבוהה מזו של צנטור בגישה פמורלית. במחקר זה נמצאו הבדלים בין מבצעים שונים של הצנטור.

מחקרים קודמים הדגימו קשר בין צנטור בגישה דרך העורק הרדיאלי לבין חשיפה מוגברת של המטופל לקרינה במהלך פרוצדורות לבביות בהנחיה פלואורוסקופית. במחקר זה בדקו החוקרים את רמת הקרינה בצנטור בגישה דרך העורק הרדיאלי בהשוואה לגישה המקובלת דרך העורק הפמורלי, ואת הקשר בין מבצע הצנטור לבין רמת הקרינה.

החוקרים אספו נתונים במהלך כ-6,000 צנטורים אבחנתיים אשר בוצעו על ידי 16 קרדיולוגים מנוסים בשתי הגישות. לאחר תקנון לגורמים רבים, הגישה דרך עורק רדיאלי נמצאה קשורה לחשיפה מוגברת לקרינה בהשוואה לגישה פמורלית (P<0.0001 ). נמצאו הבדלים בקרינה בין המבצעים השונים, כמו גם בין מטופלים שונים. מכך ניתן להניח כי קיימות אפשרויות להוריד את הקרינה בעתיד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי צנטור בגישה רדיאלית אכן קשור בחשיפה מוגברת לקרינה בהשוואה לגישה פמורלית. ההבדלים בין המבצעים השונים עשויים להצביע על אפשרויות לשיפור בהמשך.

JACC Cardiovasc Interv 2011; 4:347-352

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה