אורולוגיה

יישום “התיקון לפקודת הרוקחים”: אחיות מומחות יתחילו לנפק מרשמים בבתי החולים של הכללית

אחות מומחית קלינית במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית ניפקה השבוע לראשונה מרשם לחולה. המהלך צפוי להיכנס בימים הקרובים לכלל בתי החולים של כללית ובקרוב גם למרפאות הקהילה.

בתמונת הכותרת: עם כניסתו לתוקף לאחרונה של התיקון ל”פקודת הרוקחים”, השלימה אתמול אורית וילנר, אחות מומחית קלינית בסוכרת במרכז רפואי מאיר ובמחוז שרון שומרון בכללית, את הטיפול במטופל שלה במסגרת מרפאת הסוכרת במכון האנדוקריני וניפקה לראשונה מרשם לתרופות להן זקוק כחלק בלתי נפרד מהטיפול במחלתו. (קרדיט: כללית).

על פי התיקון ל”פקודת הרוקחים”, אח או אחות מומחים מורשים לרשום מרשמים למטופליהם בהתאם למרחב הסמכות המאושר לענף מומחיותם. זאת, מתוך רצון לקדם ולהטמיע את תפקיד אח ואחות מומחים בישראל ולתת מענה לאתגרים בשגרה ובחירום ובהתבסס על איכות הטיפול ותרומתם הרבה של אחיות ואחים מומחים למערכות הבריאות בעולם. המהלך צפוי להיכנס בימים הקרובים לכלל בתי החולים של כללית ובקרוב גם למרפאות הקהילה.

ריקי זטלנד, אחות ראשית בכללית: “האפשרות של אחיות ואחים מומחים קליניים לרשום מרשמים למטופלים שלהם מהווה מהלך חשוב ומשמעותי מאוד. המהלך מגביר את הזמינות של הצוות הרפואי עבור המטופל ומהווה השלמה של רצף הטיפול וכלי נוסף במעקב הרפואי וסיוע לרופא המטפל”.

“אחיות מומחיות בסוכרת הן הון אנושי בחזית הטיפול בסוכרת במטרה לקידום איכות הטיפול והענקת איכות חיים טובה יותר למטופלינו. הרשאה לרישום מרשמי המשך לטיפול תרופתי בסוכרת, תסייע בהעלאת שביעות רצון המטופלים, חיסכון זמן יקר ומשאבים פיזיים (במיוחד עבור קשישיים וחולים מורכבים). זו הזדמנות להתערבות של “עין מקצועית” נוספת ובחינה אם יש מקום להתאמה מחודשת של הטיפול, לשקול תרופות משלב ולהקל במעט את הנטל הטיפולי המתלווה למחלות כרוניות וסוכרת בפרט”, הוסיפה וילנר.

“הרחבת הסמכות לכתיבת מרשמים לאחות ואח מומחים קליניים מהווה ערך מוסף משמעותי למטופלים ומשפרת את הטיפול בהם. היא מקצרת את הזמן להתחלת הטיפול ומסייעת בהיענות אליו. המקום של המומחית במעגל הטיפולי תופס תאוצה עם השנים ואני סמוכה ובטוחה שצעד זה ימשיך לבסס את מעמדם המקצועי של המומחיות והמומחים בישראל”, הדגישה לרה קסלמן, מנהלת האחיות במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה