אורולוגיה

תופעות לוואי על-רקע חיסוני מנבאות תוצאות בחולים עם ממאירויות מתקדמות בדרכי מין ושתן (מתוך כנס ה-GUCS)

בחולים עם אירועים חריגים בתיווך מערכת החיסון במהלך טיפול אימונותרפי כנגד ממאירויות מתקדמות בדרכי המין והשתן ייתכנו תוצאות טובות יותר, בהשוואה לאלו ללא אירועים דומים, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה של 21 מחקרים שהוצגו במהלך כנס ה-American Society of Clinical Oncology Genitourinary Cancers Symposium.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית מקיפה של מאגרי נתונים רפואיים לזיהוי מחקרים שפורסמו עד אפריל 2023 וזיהו 21 מחקרים רלבנטיים עם 4,779 חולים. מבין המחקרים הללו, 13 בחנו חולים עם סרטן כליה, שישה בחנו קרצינומה בדרכי השתן ושניים כללו אוכלוסיית חולים מעורבת עם מחלות אלו.

ההיארעות הכוללת של אירועים חריגים על-רקע חיסוני עמדה על 29% בחולים עם סרטן כליה או דרכי שתן, כאשר היארעות אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה עמדה על 13%.

כל אירוע חריג על-רקע חיסוני הפחית את הסיכון לתמותה ב-55% (יחס סיכון של 0.45) ואת הסיכון להתקדמות המחלה בשיעור של 59% (יחס סיכון של 0.41), בהשוואה לתוצאות בחולים ללא אירועים חרגים אלו.

החוקרים מדווחים כי בחולים שחוו אירועים חריגים על-רקע הטיפול תועד סיכון גבוה פי 3.65 לתגובה אובייקטיבית כוללת וסיכוי גבוה פי 4.19 למחלה נשלטת, בהשוואה לאלו ללא אירועים חריגים על-רקע חיסוני.

ניתוח לפי תתי-קבוצות גם הדגים קשר חיובי בין הופעת אירועים חריגים על-רקע חיסוני ובין תוצאות טובות יותר. באופן ספציפי, בחולים עם אירועים חריגים עוריים על-רקע חיסוני תועדה הישרדות כוללת טובה יותר ובאלו עם אירועים עוריים וגם הפרעה בתפקודי התריס תועדו שיעורי הישרדות ללא-התקדמות מחלה שהיו טובים יותר.

הקשר בין הופעת אירועים חריגים על-רקע חיסוני ובין התגובה לטיפול אינו מובן במלואו, אך עבור מרבית החולים, מספר גדול של תופעות לוואי על-רקע חיסוני למעשה מנבא תגובה טובה יותר לטיפול, כל עוד הרעילות אינה בדרגה חמורה.

מתוך כנס ה-GUCS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה