אורולוגיה

טיפול אימונותרפי-כימותרפי משפר הישרדות בחולים עם ממאירות גרורתית בדרכי השתן (מתוך הודעת Bristol Myers Squibb)

הוספת Nivolumab (אופדיבו) לטיפול כימותרפי על-בסיס Cisplatin הובילה לשיפור התוצאות, בהשוואה למשטרי טיפול סטנדרטיים בחולים עם ממאירות מתקדמות בדרכי השתן, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם חברת התרופות Bristol Myers Squibb.

המומחים מסבירים כי Nivolumab הינו מעכב PD-1 המאושר בארצות הברית לשימוש במספר מחלות ממאירות, כולל טיפול בחולים ספציפיים עם מלנומה, סרטן ריאות, סרטן כליה ומחלת הודג’קין.

מחקר CheckMate-901 הינו מחקר אקראי בשלב 3 שכלל מחקר עיקרי ותת-מחקר. המחקר העיקרי כלל השוואה בין Nivolumab עם Ipilimumab (יירבוי) מול כימותרפיה סטנדרטית המבוססת על Cisplatin או Carboplatin בחולים עם ממאירות גרורתית או לא-נתיחה של דרכי השתן. מרכיב זה של המחקר נמשך בימים אלו.

תת המחקר כלל 608 חולים עם ממאירות גרורתית או לא-נתיחה בדרכי השתן, אשר התאימו לטיפול כימותרפי המבוסס על Cisplatin.

החוקרים חילקו באקראי את המשתתפים לקבלת קו-טיפול ראשון ב- Nivolumab במינון 360 מ”ג בשילוב עם כימותרפיה כל שלושה שבועות, או טיפול כימותרפי בלבד.

תת המחקר ענה על תוצאי הסיום העיקריים המשולבים, עם שיפור מובהק סטטיסטית בהישרדות הכוללת ובהישרדות ללא-התקדמות עם Nivolumab. השילוב של Nivolumab עם כימותרפיה על-בסיס Cisplatin גם הדגים פרופיל בטיחות תואם לפרופיל הידוע מדיווחים קודמים ולא תועדו סוגיות בטיחות חדשות.

הנתונים המלאים של מחקר CheckMate-091 יוצגו באחד הכנסים הרפואיים הקרובים.

מתוך הודעת Bristol Myers Squibb

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה