אורולוגיה

הפסקה מוקדמת של טיפול כימותרפי עלולה לפגוע בשיעורי הישרדות חולים עם סרטן שלפוחית שתן (מתוך כנס ה-ASCO)

בחולים עם ממאירות שלפוחית שתן החודרת לשריר, הפסקה מוקדמת של הטיפול הכימותרפי עקב אי-סבילות השפיעה משמעותית על התגובה הפתולוגית, שיעורי ההישרדות הכוללים ושיעורי ההישרדות ללא-הישנות, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ASCO (או American Society of Clinical Oncology).

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 195 חולים עם אבחנה של סרטן שלפוחית שתן החדר לשכבת השריר בין השנים 2004 ו-2017. המטרה העיקרית של המחקר הייתה לבחון את שיעורי הישרדות ללא-הישנות ושיעורי הישרדות כוללים כתלות במספר מחזורי טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי.

מבין החולים שנכללו במחקר, 30 חולים (15.4%) קיבלו פחות משלושה מחזורי טיפול ו-165 חולים (84.6%) קיבלו לפחות שלושה מחזורי טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי המבוסס על ציספלטין. הטיפול ב-142 חולים כלל Methotrexate, Vinblastine, Doxorubicin ו-Cisplatin, כאשר ב-53 חולים הטיפול כלל Gemcitabine ו-Cisplatin.

שיעורי תגובה פתולוגית מלאה עמדו על 7.4% מהחולים שקיבלו פחות משלושה מחזורי טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי ועל 26.8% בחולים שקיבלו לפחות שלושה מחזורי טיפול (P=0.024).  תגובה פתולוגית משמעותית תועדה ב-22.2% מהחולים שקיבלו פחות משלושה מחזורי טיפול וב-41.8% מאלו שקיבלו לפחות שלושה מחזורי טיפול (p>0.05). בחולים שקיבלו פחות משלושה מחזורי טיפול חציון ההישרדות ללא-הישנות עמד על 8.8 חודשים, בהשוואה ל-54.5 חודשים באלו שקיבלו לפחות שלושה מחזורי טיפול קדם-ניתוחי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי על הרופאים המטפלים להקפיד על לפחות שלושה מחזורי טיפול כימותרפי מבוסס-ציספלטין במידת האפשר, במטרה להביא לשיפור בתוצאות הטיפול בחולים עם סרטן שלפוחית שתן החודר לשכבת השריר.

מתוך כנס ה-ASCO

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה