אורולוגיה

האם לניוד מוקדם השפעה על הסיבוכים לאחר ניתוח בשל ממאירות בטנית? (Eur J Surg Oncol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת European Journal of Surgical Oncology עולה כי ניוד מוקדם אינו מעלה את הסיכון לאשפוזים חוזרים או את חומרת הסיבוכים לאחר ניתוח בשל ממאירות בטנית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים על שכיחות גבוהה של סיבוכים לאחר-ניתוח ואשפוזים חוזרים לבית החולים לאחר ניתוח מג’ורי בשל ממאירות. ניוד מוקדם בבית החולים עשוי להפחית את הסיכון לסיבוכים וההמלצה היא לניידות במשך לפחות שעתיים ביום הניתוח ולאחר מכן לפחות שש שעות ביום. העדויות אודות השפעות ניוד מוקדם הן מוגבלות ולכן מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין ניוד מוקדם לאחר ניתוח בשל ממאירות בטנית ובין אשפוז חוזר לבית החולים עקב סיבוכים לאחר-ניתוח.

מדגם החקר כלל מבוגרים לאחר ניתוח בטני בשל סרטן שחלות, מעי גס ורקטום, או שלפוחית שתן, בין ינואר 2017 ועד מאי 2018. החשיפה הוגדרה כמספר הצעדים הממוצע במהלך שלושת הימים הראשונים לאחר ההתערבות הניתוחית, כפי שנקבע באמצעות מד פעילות. התוצא העיקרי היה אשפוזים חוזרים לבית החולים בתוך 30 ימים מהשחרור מבית החולים ותוצא משני כלל את חומרת הסיבוכים.

מבין 133 חולים שנכללו במחקר, 25 אושפזו בשנית לבית החולים בתוך 30 ימים לאחר השחרור. ממצאי המחקר מעידים כי אין קשר בין ניוד מוקדם ובין הסיכון לאשפוז חוזר לבית החולים או עם חומרת הסיבוכים לאחר ההתערבות הניתוחית.

ממצאי המחקר תורמים למידע המוגבל בספרות הרפואית אודות הקשר בין ניוד מוקדם ובין סיבוכים לאחר-ניתוח בשל ממאירות בטנית.

 Eur J Surg Oncol, Jun 3, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה