אורולוגיה

מרבית המבוגרים ושליש מהילדים בארצות הברית נוטלים תוספים תזונתיים (מתוך הודעת ה-CDC)

למעלה מ-1 מכל 3 ילדים וקרוב ל-3 מכל 5 מבוגרים נוטל תוספים תזונתיים על-בסיס יומי, כך עולה מנתונים חדשים מארצות הברית מטעם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

במרכז לבקרת מחלות ומניעתן השלימו סקר בין 2017 עד 2020, אשר כלל 15,548 משתתפים שדיווחו על שימוש בתוספים תזונתיים בביתם. תוספים תזונתיים כללו ויטמינים, מינראליים, צמחי מרפא או תכשירים בוטניים אחרים הניתנים בצורך טבליה, כדור, קפסולה או בצורת נוזל.

בדו”ח הנוכחי נבחן היקף השימוש במולטי-ויטמינים, כמו גם בתוספים יותר ספציפיים. מהנתונים עולה כי בקרב ילדים ומתבגרים עד גיל 19 שנים, 23.5% נטלו מולטי-ויטמינים, כמו גם 31.5% מהמבוגרים. התוסף הספציפי הנפוץ ביותר בשימוש היה תוספי ויטמין D.

למעלה משליש מהמבוגרים (36%) דיווחו על נטילת יותר מתוסף אחד, כאשר 1 מכל 4 מבוגרים בגילאי 60 שנים ומעלה דיווח על נטילת 4 תוספים ויותר.

ממצאי המחקר מעידים על עליה קלה ועקבית לאורך 15 שנים בהיקף השימוש בתוספים תזונתיים בארצות הברית. תכשירים אלו עשויים לכלול מרכיבים תזונתיים חיוניים, אך השימוש בהם כולל סיכון לנטילת חומרי תזונה במינונים גבוהים מהמומלץ. בשנת 2007, 48% מהמבוגרים נטלו תוספים, כאשר שיעור זה הגיע ל-59% בעדכון האחרון.

הממצאים הצביעו על מגמות דמוגרפיות בכל הנוגע לשימוש בתוספים תזונתיים. נשים ובנות נטו יותר לקבל תוספים, בהשוואה לגברים ובנים, אם כי היקף השימוש היה דומה בשני המגדרים בקרב אלו בגילאי 1-2 שנים. בקרב משתתפים עם רמת השכלה או הכנסה גבוהות יותר תועד סיכוי גבוה יותר לנטילת תוספים תזונתיים.

החוקרים כותבים כי ישנה חשיבות רבה לניטור השימוש בתוספים תזונתיים מאחר ומוצרים אלו תורמים משמעותית לצריכת תוספי מזון וכן מעלים את הסיכון לצריכה מופרזת של חומרי תזונה מסוימים.

מתוך הודעת ה-CDC

לידיעה במדסקייפ

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה