אורולוגיה

הוספת Enzalutamide לטיפול בסרטן הערמונית (The Lancet)

ערמונית
מחקר חדש הראה כי בקרב מטופלים עם סרטן ערמונית גרורתי רגיש לטיפול הורמונלי, התוספת של Enzalutamide לטיפול הסטנדרטי הביאה לשיפור מתמשך בשרידות, ויש לשקול זאת כאפשרות טיפול עבור מטופלים מתאימים

מחקר חדש הראה כי בקרב מטופלים עם סרטן ערמונית גרורתי רגיש לטיפול הורמונלי (Metastatic hormone-sensitive prostate cancer), התוספת של Enzalutamide לטיפול הסטנדרטי הביאה לשיפור מתמשך בשרידות, ויש לשקול זאת כאפשרות טיפול עבור מטופלים מתאימים. המאמר פורסם ב-The Lancet באפריל 2023.

המחקר שבוצע באופן אקראי, נערך ב-83 אתרים (כולל מרפאות, בתי חולים ומרכזים אוניברסיטאיים) באוסטרליה, קנדה, אירלנד, ניו זילנד, בריטניה וארה”ב. המשתתפים המתאימים היו גברים בני 18 שנים ומעלה עם סרטן ערמונית גרורתי רגיש לטיפול הורמונלי, עדות לכך בסריקת CT או במיפוי עצמות וסטטוס תפקודי 0-2 לפי ECOG (Eastern Cooperative Oncology Group). המשתתפים חולקו אקראית (1:1) ובריבוד לפי נפח המחלה, תכנון טיפולי ב- Docetaxel ונוגדי ספיגת עצמות, מחלות נלוות ואתר המחקר, כך שקבוצת ההתערבות (n=563) קיבלה טיפול לדיכוי טסטוסטרון בתוספת Enzalutamide פומי (160 מ”ג) פעם ביום וקבוצת הביקורת (n=562) קיבלה את הטיפול לדיכוי טסטוסטרון בתוספת תרופה נוגדת אנדרוגן שאינה סטרואידלית חלשה יותר (Bicalutamide, Nilutamide או Flutamide). הטיפול לדיכוי טסטוסטרון למשתתפי המחקר הותר עד 12 שבועות לפני ההקצאה האקראית ולמשך עד 24 חודשים כטיפול משלים, והטיפול ב-Docetaxel במקביל הותר עד שישה מחזורים אחת לשלושה שבועות, בהתאם לשיקול דעתם של המשתתפים והרופאים. נקודת הסיום העיקרית הייתה השרידות הכוללת באוכלוסיית משתתפי המחקר.

תוצאות המחקר הראו כי בעת ביצוע ניתוח הנתונים, ב-19 בינואר 2022, אחוז השרידות הכללי היה 58% (476 מקרי מוות). לאחר מעקב חציוני של 68 חודשים, שיעור השרידות הכוללת ל-5 שנים היה 57% (95% CI 0.53-0.61) בקבוצת הביקורת ו-67% (95% CI 0.63-0.70) בקבוצת ההתערבות. כמו כן, היתרונות של הטיפול ב-Enzalutamide נצפו גם בתת הקבוצה שתוכננה לקבלת טיפול ב- Docetaxel.

למאמר ב-The Lancet

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה