אורולוגיה

180 אחוזי תפוסה בחדר המיון של המרכז הרפואי לגליל (הודעת המרכז הרפואי)

במרכז הרפואי לגליל בנהריה ממשיכים להירשם אחוזי תפוסה גבוהים במיוחד. במלר”ד (מחלקה לרפואה דחופה – מיון) נמצאים כעת קרוב ל-100 חולים, כאשר תקן המיטות הוא 54 בלבד (180 אחוזי תפוסה). הצפי הוא שבשעות הערב יירשמו 200 אחוזי תפוסה ומעלה בחדר המיון.

מהמרכז נמסר כי בכל שש המחלקות הפנימיות יש יותר מ-100 אחוזי תפוסה, כאשר השיא נרשם במחלקה פנימית ד’, עם 150 אחוזי תפוסה (52 מטופלים, תקן מיטות: 34).
יצוין, כי בפנימית ד’ נאלצו להוסיף מיטה רביעית בכל החדרים, כדי להתמודד עם העומס (וכך גם במחלקות פנימיות נוספות), מה שיוצר צפיפות בלתי נסבלת. בנוסף, חדר האוכל עבר הסבה לחדר אישפוז לכל דבר, וכמו כן נאלצו במחלקה להציב מיטות אישפוז במסדרון.

ביחידה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי, שהינה מהגדולות מסוגה במדינה, נרשמו גם כן יותר מ-100 אחוזי תפוסה, וכך גם במחלקות כירורגיות ובמחלקות הילדים.
מנהל המרכז הרפואי, פרופ’ מסעד ברהום: “אתמול קרה דבר שאני לא זוכר ב-15 שנותיי במרכז הרפואי לגליל. בשעות הבוקר היו 21 מעוכבים במיון. הכוונה היא ל-21 אנשים שסיימו את הטיפול והאיבחון בהם בחדר המיון, אלא שלא היו להם מיטות אישפוז במחלקות השונות, ולכן הם נשארו במיון. זה דבר שהדעת אינה סובלת. בנוסף, להכניס מיטה רביעית בחדר אישפוז – גם זה דבר שאינו מתקבל על הדעת, ולא רק בגלל היעדר פרטיות, אלא גם בכל הקשור לזיהומים ותנאים בסיסיים שאנו רוצים שיהיו לנו…כמי שעומד בראש המרכז הרפואי היחיד בגליל המערבי, הגדול ביותר בגליל והשני בגודלו בצפון, אין לי את הפריבילגיה לסגור את חדר המיון לקליטת מטופלים חדשים. במילים אחרות, אין לי קווים אדומים. אני חייב לקבל את כולם ומבטיח שנמשיך להעניק טיפול מקצועי ואנושי כפי שאנחנו תמיד עושים”.

הודעת דוברות המרכז הרפואי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה