אורולוגיה

מה בין השימוש במחליקי שיער ותכשירי שיער אחרים ובין הסיכון לסרטן הרחם? (J Nat Cancer Institute)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the National Cancer Institute מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי השימוש במוצרים להחלקת השיער מלווה בסיכון מוגבר לממאירות הרחם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מוצרי שיער עשויים להכיל כימיקלים מזיקים העשויים להשפיע על המערכת האנדוקרינית או בעלי תכונות קרצינוגניות. מחקרים קודמים מצאו כי השימוש במוצרי שיער מלווה בסיכון מוגבר לממאירויות רגישות להורמונים, כולל סרטן שד ושחלות; עם זאת, אין מחקרים להערכת הקשר בין שימוש במוצרים אלו ובין הסיכון לסרטן הרחם.

החוקרים בחנו את הקשר בין שימוש במוצרי שיער ובין היארעות סרטן הרחם ב-33,947 נשים בגילאי 35-74 שנים עם רחם, שלקחו חלק במחקר Sister Study (2003-2009). שאלונים שמילאו הנשים בתחילת המחקר שימשו להערכת השימוש בתכשירי שיער שונים במהלך השנה הקודמת, כולל צבע לשיער; מחליקי שיער או מוצרי דחיסה; או תוספות שיער ופאות.

לאורך מעקב ממוצע של 10.9 שנים תועדו 378 מקרים של סרטן הרחם. בקרב נשים שהשתמשו במחליקי שיער במהלך 12 החודשים הקודמים, בהשוואה לאלו שלא השתמשו במוצרים אלו, תועדה עליה של 80% בסיכון להיארעות סרטן הרחם (יחס סיכון של 1.80, רווח בר-סמך 95% של 1.12-2.88). הקשר היה בולט יותר בהשוואת נשים שדיווחו על שימוש תדיר (מעל 4 פעמים בשנה הקודמת) בהשוואה לנשים שלא השתמשו כלל במוצרים אלו (יחס סיכון של 2.55, רווח בר-סמך 95% של 1.46-4.45).

החוקרים לא זיהו קשר בין השימוש בתכשירי שיער אחרים, כולל צבע לשיער ותוספות שיער, ובין היארעות סרטן הרחם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר לסרטן הרחם בעקבות שימוש במחליקי שיער. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את תוצאות המחקר ולזהות את הכימיקלים הספציפיים בבסיס ההשפעה השלילית.

J Nat Cancer Institute, Oct 17, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה