אורולוגיה

קרוב לשליש מהמבוגרים עם כאב כרוני מטופלים בקנאביס רפואי (JAMA Netw Open)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי כשלושה מכל עשרה מבוגרים עם כאב כרוני המתגוררים במדינות בהן שימוש בקנאביס רפואי מותר בחוש מטופלים בקנאביס רפואי להקלה על כאבים.

למרות שברוב המדינות בארצות הברית יש חוקים המתירים שימוש בקנאביס להקלה על כאב, אין נתונים זמינים אודות היקף השימוש בטיפול זה ויש עדויות סותרות באשר לשאלה אם קנאביס רפואי מהווה תחליף לאופיואידים במרשם או משככי כאבים אחרים.

החוקרים השלימו מחקר חתך שכלל מדגם מייצג של מבוגרים בגילאי 18 שנים ומעלה עם כאב כרוני מ-36 מדינות עם תכניות קנאביס רפואי בין 3 במרץ בשנת 2022 ועד 11 באפריל בשנת 2022. הם השלימו סקר שכלל כ-54,000 משתתפים שהיוו מדגם מייצג של כ-96% ממשקי הבית בארצות הברית.

המדגם הסופי כלל 1,661 חולים עם כאב כרוני (57.1%  נשים).

מבין המשתתפים, 31% דיווחו על שימוש אי-פעם בקנאביס להקל על כאב (רווח בר-סמך 95% של 28.2-34.1). באופן ספציפי יותר, 25.9% דיווחו על שימוש בקנאביס להקלה על כאב במהלך השנה האחרונה ו-23.2% דיווחו על שימוש בקנאביס להקלה על כאב במהלך 30 הימים האחרונים.

ממצאי המחקר מעידים כי חוקים המתירים שימוש בקנאביס הגדילו את הזמינות של קנאביס כטיפול להקלה על כאבים, למרות פערי ידע אודות אפשרות זו כטיפול להקלה על כאב. בנוסף, מרבית המבוגרים שהשתמשו בקנאביס להקלה על כאב כרוני דיווחו עוד כי נטלו לפחות טיפול לא-תרופתי (70.6%) או טיפול תרופתי (94.7%) להקלה על כאב.

פחות ממחצית מהמשתתפים דיווחו כי השימוש בקנאביס שינה את הטיפול הלא-תרופתי שנטלו להקלה על כאב. עם זאת, 38.7% דיווחו כי הטיפול בקנאביס הוביל להפחתת היקף טיפולי פיזיותרפיה (5.9% דיווחו על עליה בטיפולים אלו), 26% דיווחו על הפחתת טיפול קוגניטיבי (17.1% דיווחו על עליה בטיפול זה) ו-19.1% דיווחו על עליה בתרגילי מדיטציה (23.7% דיווחו על עליה בהיקף תרגילים אלו).

למעלה ממחצית מהמטופלים בקנאביס דיווחו כי הטיפול הביא להפחתת השימוש בתכשירי אופיואידים ומשככי כאבים שאינם אופיואידים להקלה על כאב. פחות מ-1% מהמשתתפים דיווחו על הגדלת השימוש במשככי כאבים אחרים.

JAMA Netw Open, Jan 6, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה