אורולוגיה

מרכז החדשנות לפיתוח טכנולוגיות רפואיות של סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי וחטיבת אלתא של התעשייה האווירית יפתחו יישומים רפואיים/גנומיים בטכנולוגיה קוונטית (הודעת סורוקה)

הרשות לחדשנות  הכריזה על הדבר הגדול הבא בתחום הבינה המלאכותית  הקמת המאגד הגדול בתולדותיה שמוערך בכ- 115 מיליון ₪

מחשב קוונטי מתבסס על תופעות מהפיסיקה הקוונטית ומאפשר ביצוע חישובים ברמת מורכבות ומהירות גבוהות בסדרי גודל גם ביחס למחשבי העל המוכרים כיום. תחום המחשוב הקוונטי  נמצא בתחילת דרכו ולקראת פריצה למסחור,  וככזה יציב  את ישראל בחזית העולמית בטכנולוגיה המאפשרת פיתוח יישומים במגוון שווקים.

הרשות לחדשנות תקים את המאגד הגדול בתולדותיה לפיתוח טכנולוגיות מחשוב קוונטי בתקציב שעומד על כ- 115 מיליון ₪ למשך 3 שנים.

סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית והתעשייה האווירית חתמו לפני מספר חודשים על הסכם להקמת מרכז חדשנות לפיתוח טכנולוגיות רפואיות והסבת פיתוחים מהתחום הביטחוני לתחום הרפואי.

מטרת מרכז החדשנות המשותף לחטיבת אלתא בתעשייה האווירית ולסורוקה הינה להוות חממה להנבטת רעיונות לפיתוח של מכשור רפואי. הרעיונות יהיו פרי דיאלוג בין רופאי המרכז הרפואי, שיעלו צרכים רפואיים והנדסיים, לבין מהנדסי התעשייה האווירית שיבחנו טכנולוגיות שיהוו מענה הנדסי מבוסס על היכולות הטכנולוגיות וההון האנושי ההנדסי בחברה.  ועדת היגוי משותפת תבחר את המיזמים שיונבטו במרכז החדשנות המשותף.

במסגרת הקמת המאגד הנוכחי של הרשות לחדשנות, יובילו צוותים מסורוקה ומאלתא פיתוח של יישומים רפואיים בטכנולוגיות מחשוב קוונטי בעולם הגנטיקה. הצוותים יעבדו יחד במטרה לבחון את השימוש בטכנולוגיות מחשוב קוונטי בעולם הגנטיקה שהוא תחום עשיר בנתונים ובתהליכי עיבוד המידע הרב, אשר דורשים כלים ופתרונות תשתיתיים שאינם מקבלים מענה ממערכות מחשוב קיימות

פרופ’ אוהד בירק, מנהל המכון הגנטי בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: “מסגרת ייחודית זו היא “סנונית” ראשונה המדגימה את הפוטנציאל לשימוש בטכנולוגיה מתקדמת שתאפשר בעתיד לחוקרים ולחברות פיתוח להתמודד עם אתגרים שכיום נחסמים כתוצאה ממגבלות תשתית מחשובית. היכולות הייחודיות של המחשוב הקוונטי פותחות אופקים חדשים בתחומים שונים, ובהם בתחום הגנטיקה, הן לשימושים קליניים והן לפריצות דרך מחקריות בתחום חשוב זה”.

 

ד”ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: “חדשנות היא ערך אסטרטגי עבורנו. הצוות הרפואי המוביל שלנו משתתף בעיצוב מערכת הרפואה של העתיד ובקידום פתרונות חדשניים לטובת מטופלינו. שיתוף הפעולה הייחודי עם התעשייה האווירית מאפשר לנו לפתח יחד מערכות שעולות כצורך של הצוות הרפואי בשדה הקליני בו מתקיימת הפעילות הקלינית.

מוסיף ד”ר קודש : “כמרכז רפואי יחיד המשרת כבית חולים-על כמיליון תושבים, אנו מחויבים להוביל. להובלה רפואית יש משמעות רחבה, ובמאה ה – 21 לא ניתן להתעלם מהממשק הטכנולוגי החדשני הכרוך בכך. הטכנולוגיה, המדע, מסדי הנתונים האדירים, המחקר הפעיל הרב-תחומי בסורוקה יחד עם שיתופי פעולה עם מערכות ביטחוניות, כמו שיתוף הפעולה הנוכחי  עם אלתא בתחום המחשוב הקוונטי – כל אלה מהווים את פלטפורמת הקפיצה של כולנו לעתיד בריא יותר”.

מנכ”ל אלתא וסמנכ”ל התעשייה האווירית יואב תורג’מן: “אלתא הינה מהחברות המובילות בעולם בכל הנוגע לטכנולוגיות חישה ומחשוב קוונטי, וגאה על שיתוף הפעולה עם בית החולים סורוקה כדי למנף יכולות אלו להעצמת יכולות המחקר הגנטי והשימושים הקליניים. שיתוף פעולה זה של צוותי המומחים מאלתא ומסורוקה הינו נדבך נוסף למרכז החדשנות המשותף שפועל מזה מספר שנים”.

 

בתמונה מטקס חתימת הסכם שיתוף הפעולה:  ד”ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה סמנכ”ל התעשייה האווירית ומנכ”ל אלתא, יואב תורג’מן

קרדיט צילום: התעשייה האווירית

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה