אורולוגיה

לטובת הילדים המאושפזים ב’דנה’: נפתח מתחם סימולטור טיסה מקצועי מרהיב (הודעת המרכז הרפואי)

סימולטור טיסה מקצועי וחדשני הושק היום, ב’, בבי”ח דנה לילדים, בשיתוף עם חיל האוויר הישראלי. המיזם הוקם על ידי רס”ן יניב קלעי, יתום צה”ל שאיבד את אביו במלחמת שלום הגליל במהלך טיסה בלבנון וכיום משרת בעצמו כקצין בחיל האוויר. מטרת הסימולטור, אשר הוצב בלובי המרכזי של ביה”ח ‘דנה’ לילדים היא הנצחת זכרו של הרצל קלעי ז”ל, מכונאי מוטס שנהרג במלחמת שלום הגליל, דרך טיסה חווייתית ומרגשת – המייצרת את התחושה הקרובה ביותר למציאות – במגוון נופים ומטוסים. רס”ן יניב קלעי: “אני שמח לתרום בחזרה למדינה שגדלתי בה, ונרגש מאוד להנציח את שמו של אבי, הרצל קלעי ז”ל, בביה”ח איכילוב בלב תל אביב, באמצעות מיזם שמעניק תקווה ומגשים חלומות לילדים. באמצעות הסימולטור הילדים יכולים חוות חופש, שליטה ולשכוח מעט את שגרת הטיפולים”. הסימולטור מופעל ע”י עשרות מתנדבים, טייסי חיל האוויר, במסגרת עמותת טייסת 325 כשלטובת המיזם הערכי והחשוב הוקם חדר ייעודי בלובי של בי”ח דנה. המסכים שעליהם מוקרנת הסימולציה – נתרמו באדיבות חברת ח.י. – יבואני LG בישראל אשר מוקירים את הפעילות הערכית וביקשו להתחבר לעשיה המבורכת של יניב.

רון וגלניק, נער בן 16 שמאושפז כבר חודש ימים, התנסה ראשון על הסימולטור הייחודי. “לפני מספר חודשים התפשטו כאבים בגופי, שהובילו גם לירידת התיאבון, איבדתי המון משקל ולא הייתה ברירה אלא להמשיך את הבירור פה באשפוז. כבר חודש שאני מאושפז כאן, למרות שהצוות כאן עוטף אותי ועושה כל שביכולתו כדי לעזור לי, לא פשוט עבורי לקבל את שגרת חיי החדשה: מנער פעיל שהיה מתאמן ומדריך בקפוארה, פתאום להיות כל היום בבדיקות, וטיפולים פיזיותרפיים. פני כשבוע, הייתי כל כך נסער ואמרתי לאמא שלי שאני לא רוצה להמשיך לקבל טיפולים ותרופות אלא מבקש לחזור לחברים שלי, לשגרה שאני מכיר- לבית. ראיתי את אמא שלי כמו לביאה, דואגת ומגוננת, מנסה להשרות לי מהאופטימיות והבטחון שלה אבל הפעם הייתי כל כך מתוסכל ששום דבר לא הצליח לשפר את הרגשתי… עד לרגע שבו פגשנו את יניב. הוא היה בחדר מקושט בעננים ובו היה סימולטור טיסה גדול ומרשים ומיד הסתקרנתי. יניב, יוזם הפרויקט המיוחד הזה התחיל לספר לי שבימים הקרובים עומד להיפתח בבית חולים “דנה” סימולטור חדשני והציע לי לעלות עליו כפיילוט לפני פתיחתו. התרגשתי ושקעתי בחוויה, עד ששכחתי לרגע שאני בביה״ח. הציוד שיצא לי לנסות היה חדשני ובתור חובב משחקי מחשב מושבע, פעם ראשונה שהיה לי כזה הגה שהעניק לי אפשרות להרגיש כמו טייס ליום אחד: להמריא, להטיס ולנחות והכול בהדמייה מדהימה. יניב גם לימד אותי על איך פועל מטוס והעשיר אותי בידע כללי. יצאתי משם עם הרגשה אדירה שמילאה אותי באנרגיה טובה, הרגשתי שקיבלתי כנפיים וכוחות לעבור את התקופה הקשה ואני מאד מודה ליניב על היוזמה, הארגון, על הזמן ובעיקר על הלב הרחב שלו. ואני בינתיים ממשיך את הבירור כאן באשפוז ושמח שהיום נפתח רישמית הסימולטור טיסה, מקום בו אעביר את הזמן בהנאה, עד לסיום הטיפול וחזרה לחיים בריאים.

פרופ’ דרור מנדל, מנהל בית החולים “דנה” לילדים כאן במרכז הרפואי איכילוב – ת”א: “אני שמח לשתף פעולה עם מיזם ציוני שמזכיר לנו את ארץ ישראל הטובה והיפה, עם חיל האוויר המצוין שלנו שיופעל בידי מתנדבים במדים, ובעיקר שמח להעניק לילדים המאושפזים אצלנו את חווית החופש הזו של לקבל כנפיים”.

את החדר צייר בן-אל משיח לפי עיצוב של אלי לוסקי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה