אורולוגיה

טיפול ב-Docetaxel כנגד סרטן ערמונית מלווה בסיכון גבוה לחום נויטרופני (מתוך אתר Researchsquare)

סרטן ערמונית

מנתונים שטרם עברו סיקור עמיתים ופורסמו באתר Researchsquare עולה כי טיפול ב- Docetaxel כנגד סרטן ערמונית מלווה בסיכון גבוה לחום נויטרופני, בפרט בגברים מעל גיל 75 שנים ובאלו עם מחלות רקע רבות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Docetaxel הינו הטיפול הסטנדרטי לסרטן ערמונית גרורתי ועמיד לסירוס, אך הטיפול כרוך בסיכון לחום נויטרופני מסכן-חיים. ההנחיות לטיפול כימותרפי ממליצות על מתן טיפול מונע ב-G-CSF במידה והיארעות חום נויטרופני עולה על 20%.

מחקרים קודמים דיווחו עי היארעות חום נויטרופני משנית ל- Docetaxel בחולים עם סרטן ערמונית גרורתי ועמיד לסירוס שאינו עולה על 16%; עם זאת, מחקרים אלו נערכו לפני עידן הטיפול הנוכחי. כיום, Docetaxel משמש לאחר כישלון טיפולים הורמונאליים חדשים יותר, שמשמעו שהגברים עשויים להיות חולים יותר ומועדים יותר לחום נויטרופני עם טיפול ב- Docetaxel.

החוקרים מצאו כי היארעות חום נויטרופני משנית ל- Docetaxel לאחר טיפול הורמונאלי בחולים אלו עולה על 20%. לאור הממצאים, הם הציעו לשקול טיפול מונע שגרתי לחולים אלו, המהווה שינוי משמעותי של הנוהג הקיים כיום.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 137 גברים עם סרטן ערמונית גרורתי ועמיד לסירוס שהשלימו חציון של חמישה מחזורי טיפול ב- Docetaxel בבית החולים אוטווה בין 2015-2020; מרבית החולים (89%) טופלו בעבר ב-Enzalutamide או Abiraterone. הם לא כללו חולים שקיבלו טיפול G-CSF. שליש מהחולים היו מעל גיל 75 שנים.

מהנתונים עולה כי היארעות חום נויטרופני עמדה על 25% (34 מבין 137 חולים). בקרב חולים עם חום נויטרופני, 94% נדרשו לאשפוז למשך תקופה ממוצעת של 5 ימים ו-6% הלכו לעולמם. לאחר חום נויטרופני, 53% חוו לפחות עיכוב אחד בטיפול התרופתי; ב-71% דווח על הפחתת המינון לפחות פעם אחת ו-18% קיבלו טיפול מניעתי שניוני בגורמי גדילה של כדוריות דם לבנות.

בנוכחות מחלות רקע מרובות תועדה עליה של 47% בסיכון לחום נויטרופני וגיל מבוגר לווה בסיכון גבוה כפליים לחום נויטרופני.

לאור הסיכון הגבוה לחום נויטרופני עם טיפול קו-שני ב- Docetaxel בגברים עם סרטן ערמונית עמיד לסירוס, בפרט באלו לאחר גיל 75 שנים או עם מחלות רקע רבות, הם מציעים לשקול מתן טיפול מונע באופן שגרתי לאוכלוסייה זו.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה