אורולוגיה

מה בין דלקת הערמונית ובין הסיכון לממאירות של הערמונית? (World J Urol)

ערמונית

במאמר שפורסם בכתב העת World Journal of Urology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה קשר בין דלקת ערמונית ובין היארעות מוגברת של סרטן ערמונית, כאשר דלקת ערמונית אקוטית מלווה בסיכון גבוה יותר מדלקת כרונית של הערמונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דלקת עשויה להשפיע על התפתחות סרטן ערמונית ובמטרה לבחון את הסיכון לממאירות בחולים עם אבחנה של דלקת ערמונית הם בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים במאגר National Health Insurance Service.

המחקר כלל משתתפים בגילאי 50 שנים ומעלה, כאשר החוקרים התאימו בין חולים עם אבחנה של דלקת ערמונית בין 2010 ועד 2013 ובין ביקורות תואמות בגיל, סוכרת, יתר לחץ דם ומדד Charlson Comorbidity Index. ניתוח רב-משתני שימש להערכת הסיכון לסרטן ערמונית באלו עם אבחנה של דלקת ערמונית.

מדגם המחקר כלל 746,176 משתתפים מכל קבוצה, כאשר היארעות סרטן ערמונית הייתה גבוהה יותר משמעותית בחולים עם דלקת ערמונית (1.8% לעומת 0.6%, p<0.001) ויחס הסיכון לסרטן ערמונית היה גבוה יותר משמעותית בחולים עם דלקת ערמונית (יחס סיכון של 2.99, p<0.001).

מניתוח הנתונים עולה כי יחס הסיכון לסרטן ערמונית היה גבוה יותר משמעותית בנוכחות דלקת ערמונית אקוטית, בהשוואה לדלקת כרונית (יחס סיכון של 3.82, P<0.001; יחס סיכון של 2.77, p<0.001).

שיעורי היארעות תמותה מכל-סיבה בחולים עם אבחנה של סרטן ערמונית היו נמוכים יותר משמעותית בחולים עם דלקת ערמונית (יחס סיכון של 0.58, p<0.001).

החוקרים קוראים לרופאים להסביר למטופלים עם דלקת ערמונית על עליה אפשרית בסיכון לסרטן ערמונית ועל הצורך במעקב במקרים אלו.

 

World J Urol. 2022 Oct 6

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה