אורולוגיה

דרך נוספת לטיפול בגידולים במרכז הרפואי זיו: חיסול גידולים סרטניים על ידי הקפאה (הודעת המרכז הרפואי זיו).

במסגרת התהליך הרפואי: ההקפאה הורגת את הגידול ואינה פוגעת ברקמות הבריאות שמסביב.

מנהל המחלקה האורולוגית ד”ר רן כץ: “מדובר במהפכה אמיתית בטיפול בגידולים של הכליה ואנו גאים להציע את השירות הייחודי הזה לתושבי הגליל והעמקים.” 

ובקרוב: ביצוע הקפאה של גידולים סרטניים בערמוניתמנהל המרכז הרפואי זיו ד”ר סלמאן זרקא: “טכנולוגיה חדישה זו היא צעד נוסף ומשמעותי במתן מענה מלא ומתקדם לחולי הסרטן של הצפון במרכז הרפואי זיו.”

המרכז הרפואי זיו הרחיב את השירותים הניתנים בו בכל הנוגע לטיפול בגידולים הסרטניים המתפתחים במערכת הכליות והשתן.
לפני כשנתיים החלו בזיו בביצוע הקפאה של גידולים סרטניים בכליות, תוך שימוש בגישה הלפרוסקופית. בשיטה זאת, מחדירים הרופאים מחט עדינה מהעור אל מרכז הגידול ומעבירים דרכה חנקן נוזלי, שגורם לגוש ולסביבתו לקפוא.
ההקפאה מגיעה לטמפרטורה של מינוס 40 מעלות בה הורגים את תאי הגידול, אשר בהמשך עובר תהליך ריפוי והופך לצלקת.

מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי זיו ד”ר רן כץ מסביר את התהליך: ”הקור העצום הורג את הגידול מיידית ואינו פוגע ברקמות הבריאות שמסביב. בשיטה זאת אנו חוסכים מהמטופל ניתוח גדול עם כל המשמעויות והסיכונים.”

בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת הזו, עשה השבוע הצוות האורואונקולוגי של זיו צעד אחד נוסף קדימה, כאשר בגופם של שני מטופלים שסבלו מגידולים סרטניים בכליות, בוצעו הקפאות של גידולים על ידי דיקור ישיר דרך העור בהרדמה מקומית בלבד.
הפעולה בוצעה על ידי מנהל המחלקה האורולוגית ד”ר רן כץ ומנהל היחידה לרדיולוגיה פולשנית ד”ר אלכסנדר אלטשולר.

ד”ר כץ סיפר: ”המטופלים עברו את הפעולה ללא הרדמה ובאלחוש מקומי בלבד, ולמחרת בבוקר כבר שוחררו לביתם. מדובר במהפכה אמיתית בטיפול בגידולים הכליה ואנו גאים להציע את השירות הייחודי הזה לתושבי הגליל, הגולן והעמקים. בקרוב נתחיל גם בביצוע הקפאה של גידולים סרטניים של הערמונית ונציע למטופלים היקרים שלנו מענה טכנולוגי מתקדם שמשפר מאוד את הטיפול בגידולים אלה וחוסך ניתוחים מורכבים ואשפוזים ארוכים.”

מנהל המרכז הרפואי זיו ד”ר סלמאן זרקא ציין כי: “טכנולוגיה חדישה זו היא עוד צעד משמעותי במתן מענה מלא ומתקדם לחולי הסרטן של הצפון במרכז הרפואי זיו, ללא צורך בנסיעה למקומות מרוחקים וזה מצטרף למכון ההקרנות המתקדם ולשירותים נוספים ההופכים את זיו למרכז הצפוני ביותר לטיפולי בחולי הסרטן.”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה