אורולוגיה

האם יש הבדל בתוצאות טיפול במעכבי PD-1 לעומת טיפול במעכבי PD-L1? (מתוך JAMA Oncol)

ההישרדות הכוללת וההישרדות ללא-התקדמות מחלה בחולי סרטן טובים יותר עם טיפול במעכבי בקרה חיסונית המכוונים כנגד PD-1 (Programmed Cell Death 1), בהשוואה לטיפולים המכוונים כנגד PD-L1 (Programmed Cell Death Ligand 1), כך עולה מתוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שפורסמו בכתב העת JAMA Oncology.

במסגרת הסקירה ביקשו החוקרים להשוות את היעילות והבטיחות של מעכבי PD-1 ומעכבי PD-L1 כפי שעלה ממחקרים שונים לטיפול במגוון ממאירויות. הם השלימו סקירה שיטתית במאגרי PubMed, Cochrane CENTRAL ו-Embase לזיהוי מחקרים שפורסמו עד תחילת מרץ, 2019. החוקרים בחנו את ההבדלים בהישרדות הכוללת בין טיפול במעכבי PD-1 ומעכבי PD-L1 כנגד מגוון סוגי גידולים.

הסקירה כללה 19 מחקרים אקראיים, אשר כללו בסך הכול 11,379 חולים. בסיכומו של דבר, הטיפול במעכבי PD-1 הדגים תוצאות טובות מבחינת ההישרדות הכללית (יחס סיכון של 0.75, p<0.001) והישרדות ללא-התקדמות (יחס סיכון של 0.73, p=0.02), בהשוואה לטיפול במעכבי PD-L1. החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בפרופיל הבטיחות של התרופות השונות.

ניתוחים שונים של הנתונים הדגימו תוצאות עקביות בהערכות תוצאות הטיפולים השונים. לדוגמא, מהערכת התוצאות לפי סוג ההתערבות, טיפול במעכבי PD-1 לווה בתועלת הישרדותית טובה יותר ממעכבי PD-L1 כאשר ניתן לבדו (יחס סיכון של 0.78, p=0.01), או בשילוב עם תכשירים אחרים (יחס סיכון של 0.68, p<0.001).

בתלות בסוג ניתוח הנתונים שביצעו החוקרים, משך ההישרדות היה ארוך יותר משמעותית בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC שטופלו במעכבי PD-1, בהשוואה למטופלים במעכבי PD-L1 (יחס סיכון של 0.77, p<0.001), וכך גם תועד בחולים עם ממאירות של הקיבה או של צומת וושט-קיבה (יחס סיכון של 0.57, p<0.001). מנגד, טיפול במעכבי PD-1 לא הוביל לשיפור משמעותי בהישרדות הכללית, בהשוואה לטיפול במעכבי PD-L1 בחולים עם סרטן דרכי השתן או סרטן כליות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהסקירה המקיפה של הספרות בנושא עולה כי לטיפול במעכבי PD-1 תוצאות טובות יותר מטיפול במעכבי PD-L1, לצד פרופיל בטיחות דומה לשתי משפחות התרופות.

JAMA Oncol 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה