אורולוגיה

תוצאות מבטיחות לטיפול גנטי מבוסס-אינטרפרון כנגד סרטן שלפוחית שתן (מתוך כנס ה-SUO)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Urologic Oncology עולה כי טיפול גנטי מבוסס-אינטרפרון הוביל לתגובה מלאה בלמעלה ממחצית מהחולים עם סרטן שלפוחית פולשני, שאינו חודר לשכבת השריר, לאחר כישלון טיפול BCG (Bacillus Calmetter-Guerin).

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את תוצאות טיפול גנטי באמצעות וקטור (Nadofaragene Firadenovec) המכיל את גן Interferon Alfa-2b. הטיפול ניתן באמצעות קתטר לתוך השלפוחית אחת לשלושה חודשים. מחקר קודם דיווח על שיעורי תגובה מלאה של 30% בחולים עם CIS (Carcinoma in Situ) חוזרת או עמידה לטיפול BCG ושיעורי הישרדות ללא הישנות בדרגה גבוהה של 50% לאחר שנה אחת.

החוקרים מדווחים כי מבין 103 חולים עם CIS שיעורי תגובה מלאה לטיפול עמדו על 53% לאחר שלושה חודשים, כאשר כמחצית מהחולים נותרו ללא עדות למחלה לאחר שנה אחת. הם מציינים כי הישנות מאוחרת לאחר שנה אחת הייתה נדירה מאוד ולכן במקרים בהם לא תועדה הישנות לאחר 12 חודשים, הסיכוי לכך הוא נמוך מאוד.

שיעורי התגובה המלאה עמדו על 24.3% לאחר שנה אחת ואלו גבוהים יותר מהשיעורים שתועדו עם טיפול ב-Valrubicin (10%), הטיפול היחיד המאושר למחלה זו.

ב-48 חולים עם גידולים פפילארים במחקר תועדו שיעורי תגובה מלאה של 72.9% לאחר שלושה חודשים ו-42.8% שמרו על תגובה זו לאחר 12 חודשים.

מהערכת בטיחות הטיפול עלה כי שיעור האירועים החריגים על-רקע טיפול עמד על 70.1%, שיעור האירועים החריגים החמורים עמד על 1.9% ושיעור אירועים חריגים בדרגה 3 עמד על 3.8% מהמטופלים. לא תועדו אירועים חריגים בדרגה 4 או מקרי תמותה על-רקע הטיפול. האירועים החריגים הנפוצים (מעל 10% מהמטופלים) בכל דרגה כללו הפרשה מהשלפוחית סביב הקתטר (24.8%), עייפות (19.7%), ספאזם של השלפוחית (15.9%), דחיפות במתן שתן (15.3%), צמרמורות (11.5%), צריבה בשתן (10.8%) וחום (10.2%).

מעבר לעייפות, מרבית האירועים החריגים היו זמניים וחציון משך הרעילות עמד על פחות מיומיים.

מתוך כנס ה-SUO

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה