אורולוגיה

השוואה בין Febuxostat ובין Allopurinol לטיפול בהיפראוריצמיה בחולים לאחר ניתוח לבבי עם מחלת כליות כרונית (J Cardiol.)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים לאחר ניתוח לבבי עם הפרעה בתפקוד הכלייתי, Febuxostat הביא להפחתת חומצה אורית מוקדם יותר בהשוואה ל-Allopurinol, עם השפעה מגנה חזקה יותר על הכליות בהשוואה ל- Febuxostat וכן השפעה נוגדת-חמצון ונוגדת-דלקת בולטת יותר.

מנתוני מחקר NU-FLASH עלה כי Febuxostat יעיל יותר מ-Allopurinol לטיפול בהיפראוריצמיה. כעת, החוקרים ביקשו לבחון את התרופות הללו בחולים עם מחלת כליות כרונית שלקחו חלק באותו מחקר..

במסגרת המחקר חולקו 141 חולים לאחר ניתוח לבבי עם היפראוריצמיה לטיפול ב- Febuxostat או Allopurinol. כעת בחנו החוקרים 109 חולים עם קצב פינוי גלומרולארי משוער של עד 60 mL/min/1.73m2 וכן 87 חולים עם מחלת כליות כרונית בשלב 3. תוצא הסיום העיקרי היה ריכוז חומצה אורית בדם. תוצאי סיום משניים כללו את ריכוז קריאטינין בדם, אלבומין בשתן, Cystatin-C, Oxidized LDL, יחס Eicosapentaenoic Acid/Arachidonic Acid, כולסטרול כולל, טריגליצרידים

LDL, HDL ו-hs-CRP.

בקרב חולים עם קצב פינוי גלומרולארי של עד 60 mL/min/1.73m2, ריכוז חומצה אורית בדם היה נמוך משמעותית בקבוצת הטיפול ב- Febuxostat, בהשוואה לקבוצת הטיפול ב-Allopurinol החל מחודש אחד לאחר התחלת הטיפול והלאה. כמו כן, ריכוזי קריאטינין בדם, אלבומין בשתן, Cystatin C, Oxidized LDL, Eicosapentaenoic Acid/Arachidonic Acid ו-hs-CRP היו נמוכים משמעותית בקבוצת הטיפול ב- Febuxostat. תוצאות דומות תוארו בחולים עם מחלת כליות כרונית בשלב 3.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מנתוני המחקר עולה כי Febuxostat עדיף על Allopurinol בטיפול בהיפראוריצמיה בחולים לאחר ניתוח לבבי עם מחלת כליות כרונית.

J Cardiol. 2015 Jan 30.

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה