אורולוגיה

האם יש קשר בין נטילת גלולות למניעת הריון במינון נמוך להופעת כאבים כרוניים באיזור האגן ובאיבר המין? (AUA Annual Scientific Meeting)

גלולות למניעת הריון במינון נמוך עשויות להעלות את השכיחות של כאבי אגן כרוניים בנשים צעירות, כך לפי מחקר חדש.

לדברי החוקרים, תסמונת כאב כרוני באיזור האגן היא תופעת לוואי מוכרת פחות של נטילת גלולות ואיננה מופיעה בעלון לצרכן. המחקר הוצג במסגרת המפגש המדעי השנתי של האגודה האמריקאית לאורולוגיה.

הגלולות למניעת הריון הניטלות היום מכילות לעתים קרובות מינון נמוך מאוד של אסטרוגן. מינון כזה גורם לשינוי באסטרדיול בסרום, ברמות הטסטוסטרון החופשי, ברצפטורים ההורמונליים וברירית שבאיבר המין הנשי. החוקרים שיערו כי בשל כך עלולה להגרם וולוודיניה (vulvodynia), תסמונת כאב כרוני המשפיע על אזור איבר המין, ללא עדות לדלקת או מחלת עור. הם ערכו סקר בדואר אלקטרוני בכאלף נשים משתי אוניברסיטאות בניו יורק. הנשים חולקו לאחת משלוש קבוצות: הראשונות לא נטלו גלולות למניעת הריון, השניות נטלו גלולות במינון של 20 µg או פחות של ethinyl estradiol, (קבוצת המינון הנמוך) והאחרונות נטלו גלולות עם ethinyl estradiol במינון של 20 µg או יותר (קבוצת המינון הרגיל). החוקרים סיווגו את הכאב לפי מיקומו ולפי נסיבות בו התעורר (בזמן השתנה, או קיום יחסי מין למשל).

החוקרים מצאו כי יותר נשים שנטלו גלולות במינון נמוך אובחנו יותר כסובלות מכאב כרוני באיזור האגן מאשר נשים שלא נטלו גלולות בכלל; לעומתן, נשים שנטלו גלולות במינון רגיל סבלו פחות מכאב בהשוואה לקבוצה שלא נטלה גלולות למניעת הריון. כ-25% מהנשים שנטלו  גלולות במינון נמוך דיווחו על כאב בשיא המגע המיני, לעומת כ-12% מאלו שלא נטלו גלולות ואחוז דומה בקרב אלו שנטלו גלולות במינון רגיל.

החוקרים מסכמים כי רופאים המטפלים בנשים הסובלות מכאב באזור האגן שנקשר לנטילת הגלולות במינון נמוך יכולים לרשום להן גלולות במינון גבוה יותר, או לנסות גלולות במינון נמוך מסוג אחר.

לכתבה במדסקייפ

American Urological Association (AUA) 2013 Annual Scientific Meeting

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה