אורולוגיה

ההשפעה של דיאטה עתירת פלבנואידים על ממאירות של הערמונית (מתוך הכנס השנתי ה-11 מטעם American Association for Cancer Research)

דיאטה עתירת פלבנואידים, המצויים במזונות דוגמת תפוזים, אשכוליות, תותים ותה, עשויה להפחית את הסיכון לממאירות אגרסיבית של הערמונית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-11 מטעם ה-American Association for Cancer Research.

החוקרים מצאו כי בקרב גברים שצרכו את כמות הפלבנואידים הגדולה ביותר, נרשמה ירידה של 25% בסיכון לממאירות אגרסיבית של הערמונית, בהשוואה לגברים עם הצריכה המעטה ביותר. הם בחרו להתמקד בממאירות אגרסיבית של הערמונית, וזהו הייחוד של המחקר התצפיתי הנ”ל.

מדגם המחקר כלל 920 גברים שחורים ו-977 גברים לבנים עם אבחנה חדשה של סרטן ערמונית. החוקרים העריכו את הדיאטה של החולים באמצעות מהדורה מותאמת של שאלון National Cancer Institute Diet History. הם התבססו על מאגר הנתונים Database for the Flavonoid Content of Selected Foods מטעם ה-US Department of Agriculture.

מחלה אגרסיבית מאוד הוגדרה בנוכחות מדד גליסון של 8 ומעלה, במידה וערכי PSA עלו על 20 ננוגרם למ”ל, או אם מדד גליסון עמד על 7 ומעלה עם מחלה בשלב קליני של T3c או T4c. אלו שאובחנו עם סרטן ערמונית בעל אגרסיביות נמוכה או בינונית, שימשו כקבוצת השוואה.

לאחר תקנון לערפלנים דוגמת גיל, גזע והרגלי עישון, החוקרים זיהו קשר הפוך בין צריכת פלבנואידים ובין האגרסיביות של ממאירות של הערמונית. בגברים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של פלבנואידים אובחנה המחלה הכי פחות אגרסיבית (יחס סיכויים של 0.75).

קשר זה בין צריכת פלבנואידים ובין אגרסיביות המחלה היה הבולט ביותר בגברים מתחת לגיל 65 שנים, בשליש האמצעי של צריכת פלבנואידים (יחס סיכויים של 0.62) ובשליש העליון (יחס סיכויים של 0.67), ובמעשנים בהווה שהיו בשליש האמצעי (יחס סיכויים של 0.25) ובשליש העליון (יחס סיכויים של 0.48).

התוצאות לא היו שונות בגזעים שונים, ומיצי תפוזים ואשכוליות ותה היו התורמים העיקריים לצריכת פלבנואידים הן בגברים שחורים והן בלבנים.

11th Annual American Association for Cancer Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה