אורולוגיה

טיפול בליריקה אינו פוגע באיכות תאי הזרע (מתוך הודעת חברת פייזר)

מחברת התרופות פייזר נמסר על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי טיפול בליריקה (Pregabalin) להקלה על כאב עצבי אינו פוגע בייצור תאי זרע בגברים.

יצרנית התרופה ערכה מחקר בשלב IV, בהתאם לדרישת מנהל התרופות והמזון האמריקאי לאישור התרופה.

לפי ההצהרה, המחקר כלל 222 גברים מ-12 מרכזים ברחבי ארצות הברית, שחולקו באקראי לטיפול בליריקה או פלסבו, למשך 12 שבועות.

גברים שנטלו את הטיפול בליריקה החלו במינון של 50 מ”ג, פעמיים ביום, עם העלאת המינון במהלך השבועיים הראשונים עד למינון מלא של 300 מ”ג, פעמיים ביום; מינון זה ניתן במשך 10 שבועות.

המשתתפים היו במעקב למשך שלושה חודשים לאחר תום הטיפול. התוצא העיקרי של המחקר, שיעור המשתתפים עם ירידה של לפחות 50% בריכוז תאי הזרע מתחילת המחקר עד לתומו, לא היה גבוה יותר בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר במטופלים בליריקה, בהשוואה למטופלים בפלסבו, כללו סחרחורות, ישנוניות ועייפות, בדומה לדיווחים קודמים אודות הטיפול בליריקה.

במחקר נפרד נשערך כחלק מהדרישות האירופאיות, מחברת פייזר נמסר כי בחולים עם הפרעת חרדה כללית היקף התסמינים לאחר הפסקת טיפול בליריקה היה קטן.

לירידה מאושרת בארצות הברית לטיפול בנוירופתיה על-רקע סוכרת, נוירלגיה פוסט-הרפטית, פיברומיאלגיה, כאב נוירופתי על-רקע נזק לחוט השדרה ופרכוסים חלקיים במבוגרים עם אפילפסיה, הנוטלים טיפול תרופתי כנגד פרכוסים.

מתוך הודעת חברת פייזר

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה