אורולוגיה

מה בין צריכת הסידן בתזונה ובין הסיכון לסרטן הערמונית? (Prev Chronic Dis)

מתוצאות מחקר חדש עולה קשר בין סידן שמקורו בתזונה ובין סיכון נמוך יותר להתפתחות סרטן ערמונית, בעיקר בגברים שחורים, עם סיכון נמוך יותר לממאירויות בדרגה-גבוהה בכלל אוכלוסיית הגברים.

החוקרים מסבירים כי מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין צריכת סידן ובין הסיכון לסרטן ערמונית. השערתם הייתה כי קיים קשר חיובי בין צריכת סידן ובין סיכון נמוך יותר לסרטן ערמונית.

במסגרת המחקר הם התבססו על נתונים ממחקר מקרה-ביקורת שנערך בין השנים 2007-2010. המחקר כלל 108 מקרים מאושרים בביופסיה של סרטן ערמונית, 161 ביקורות עם תוצאות ביופסיה שליליות ו-237 מתנדבים בריאים. החוקרים גם קבעו אם ישנם הבדלים בין שחורים ולבנים או בין גידולים בדרגה גבוהה (מדד גליסון של מתחת לשבע) ודרגה גבוהה (מדד גליסון של 7 ומעלה). הם התבססו על שאלוני Harvard Food Frequency להערכת הרגלי התזונה וצריכת הסידן .

מהתוצאות עולה קשר הפוך בין צריכת סידן שמקורו בתזונה ובין הסיכון לסרטן ערמונית בכלל הגברים במחקר, בהשוואת קבוצת המקרים וביקורות עם תוצאות ביופסיה שליליות (p=0.05) ומהשוואת קבוצת המקרים עם ביקורות בריאות (p=0.02). החוקרים מדווחים על קשר בין סך צריכת הסידן ובין סיכון מופחת לסרטן ערמונית בשחורים, אך לא בלבנים, כאשר ניתוח הנתונים התמקד בביקורות בריאות.

מהנתונים עולה עוד כי בגברים בשליש העליון מבחינת צריכת סידן שמקורו בתזונה תואר סיכון מופחת לסרטן ערמונית בדרגה גבוהה, בהשוואת חולים עם מחלה בדרגה גבוהה בקבוצת המקרים וביקורות עם תוצאות ביופסיה שליליות (יחס סיכויים של 0.37) ובהשוואת מקרים עם מחלה בדרגה גבוהה ובין ביקורות בריאות (יחס סיכויים של 0.38).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מעידים על קשר בין סידן שמקורו בתזונה ובין הפחתת הסיכון לסרטן ערמונית בגברים.

Prev Chronic Dis. 2012;9

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה