אורולוגיה

התועלת של תרופות אנטי-כולינרגיות בטיפול ב-CP/CPPS בגברים צעירים (Int Neurourol J.)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת International Neurourology Journal עולה כי טיפול תרופתי ב-Solifenacin הביא לשיפור משמעותי בחולים עם CP/CPPS (Chronic Prostatitis / Chronic Pelvic Pain Syndrome).

לדברי החוקרים, בחולים עם CP/CPPS ישנה שונות בתסמינים של דרכי השתן התחתונות. במסגרת המחקר הם ביקשו להעריך את היארעות תסמינים בדרכי השתן התחתונות והיעילות של טיפול אנטי-כולינרגי בגברים צעירים ובגיל העמידה עם CP/CPPS.

96 גברים עם CP/CPPS חולקו באקראי לטיפול ב-Ciprofloxacin (קבוצה 1, 49 חולים) או Ciprofloxacin עם Solifenacin (5 מ”ג ליום, קבוצה 2, 47 חולים) למשך שמונה שבועות. דירוג התסמינים ואיכות החיים של החולים התבססו על מדדי NIH-CPSI (National Institutes of Health Chronic Prostatitis Symptom Index), IPSS (International Prostate Symptom Score) ו-IIEF-5 (International Index of Erectile Function-5), בתחילת המחקר ולאחר 4 ו-8 שבועות מתחילת המחקר.

לא היה הבדל משמעותי בין הקבוצות מבחינת הגיל, משך המחלה או תתי-מדדים של IPSS, NIH-CPSI או IIEF-5 בתחילת המחקר. מבין אלו, 67.4% מהחולים סבלו מתסמינים של דרכי השתן התחתונות. החוקרים מדווחים על הבדל מובהק סטטיסטית בסך מדדי NIH-CPSI ובמדדי כאב ומדדי שתן. כמו כן, נרשם הבדל מובהק סטטיסטית בסיכום מדד IPSS ובמדדים להערכת אחסון. נרשמה עליה במדד IIEF-5, אך השינוי לא היה משמעותי. לא זוהה הבדל מובהק סטטיסטית בשארית שתן.

לסיכום, חולים רבים עם CP/CPPS סובלים מתסמינים בדרכי השתן התחתונות. Solifenacin הביא לשיפור במדדי NIH-CPSI ובמדדי IPSS ואחסון. לפי הערכות NIH-CPSI ו-IPSS חל שיפור משמעותי במדדי אחסון עם טיפול ב- Solifenacin.

Int Neurourol J.

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה