אורולוגיה

האם הגובה ”מגן” מפני הסיכון לאי ספיקת לב ? (Am J Cardiol )

ע”פ מחקר חדש מה-Am J Cardiol גברים גבוהים בסיכון נמוך יותר לפתח אי ספיקת לב.

החוקרים מציינים כי למרות שמחקרים קודמים דיווחו על קשר בין גובה ומחלות לב, לא היה ברור עדיין אם גובה קשור גם לסיכון לאי ספיקת לב.

החוקרים הניחו שגובה יהיה קשור באופן הפוך עם סיכון לאי ספיקת לב (HF) . נעשה שימוש בנתונים פרוספקטיביים של 22,042 רופאים גברים (בגיל ממוצע של 53.8 שנים) מתוך  ה-Physicians’ Health Study .

גובה המשתתפים דווח בתחילת המחקר. האירעות של HF אומתה באמצעות שאלוני מעקב ונבדקה מול מדגם של תיקים רפואיים. נעשה שימוש במודל סטטיסטי לצורך חישוב יחס הסיכון.

הגובה הממוצע של המשתתפים היה 1.78 מ’ (ברווח בר סמך של + 0.07 מ’ ).  במהלך המעקב שארך כ-22 שנה דווח על 1,444 מקרים של HF .

נמצא כי בהשוואה לגברים בקבוצת הגובה הנמוך (בין 1.4-1.73 מ’) הסיכון היחסי ל-HF היה 0.86 ,0.82 ו- 0.76 בקבוצות הגובה שבין 1.74-1.78 מ’, 1.79-1.83 מ’ ו-1.84-2.08 מ’ , בהתאמה, וזאת לאחר התאמות לגיל, משקל, מצב יתר לחץ דם, סוכרת.

יחס הסיכון לכל הבדל בגובה היה 0.92 לאחר התאמה מלאה של המודל הסטטיסטי לגורמי הסיכון הנוספים. הוצאה מהאנליזה משתתפים שהיו עם פירפור פרוזדורים, היפורתופיה של חדר שמאל, מחלת של שתומי לב הביאו לתוצאות דומות של יחס סיכון להבדל בגובה של 0.88 .

החוקרים מסכמים שהנתונים הללו מדגימים קשר הפוך בין גובה וסיכון ל-HF באוכלוסיית רופאים אמריקאים. הם ממליצים על מחקרים נוספים שיבחנו את המנגנונים הביולוגים שעשויים להסביר מימצאים אלה.

Am J Cardiol 2012

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה