אורולוגיה

ההשפעה של שילוב Finasteride עם Flutamide על רמות PSA לאחר הישנות ביוכימית (Cancer)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Cancer מדווחים חוקרים כי שילוב Finasteride ו-Flutamide הביא לירידה משמעותית ברמות PSA (Prostate Specific Antigen) בגברים עם כשלון ביוכימי לאחר טיפול מקומי.

החוקרים מציינים כי כשליש מהגברים המטופלים כנגד סרטן ערמונית מקומי צפויים להתקדמות סרולוגית. כחלופה לטיפול ADT (Androgen Deprivation Therapy), לו שיעורי תגובה גבוהים אך מגוון תופעות לוואי, החוקרים הציעו חסימה פריפרית של אנדרוגנים עם מעכבי 5-Alpha Reductase (Finasteride) וטיפול אנטי-אנדרוגני (Flutamide).

לדברי החוקרים, חולים עם הישנות PSA בלבד לאחר טיפול מקומי דפינטיבי הם המועמדים הטובים ביותר לטיפול זה, לו רעילות מעטה, תוך אפשרות להביא לשליטה במחלה. הם בחנו את ההשפעה של הטיפול המשולב ב- Finasteride במינון 5 מ”ג ו-Flutamide במינון 750 מ”ג ב-99 גברים עם עליה בערכי PSA של לפחות 1 ננוגרם למ”ל.

ב-96% מהמשתתפים, ערכי PSA ירדו בלפחת 80%, וב-73% הגיעו לערכים שאינם ניתנים לזיהוי (מתחת ל-0.2 ננוגרם למ”ל). חציון הזמן עד לערך השפל היה 3.2 חודשים.

חציון הזמן עד להתקדמות PSA עמד על 85 חודשים. שיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים עמדו על 87%. עם חציון משך מעקב של עשר שנים, לא הגיעו לחציון זמן ההישרדות.

כיום 22 גברים עדיין מטופלים במשלב זה. מבין 77 שלא קיבלו את הטיפול, נרשמו 43 מקרי תמותה, כולל 13 מקרי תמותה עקב סרטן ערמונית מתקדם.

18 גברים הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי, בעיקר שלשולים, עליה באנזימי כבד וגניקומסטיה. 21 נוספים הפסיקו את הטיפול בשל התקדמות המחלה. תשעה חולים הסירו את הסכמתם לטיפול.

החוקרים כותבים כי שיעורי ההישרדות ללא-גרורות לאחר חמש שנים עמדו על 97%, זאת בהשוואה לשיעורים של 67% עליהם דווח לאחרונה בעקבות מחקר רטרוספקטיבי של 450 גברים שלא קיבלו כל טיפול נוסף לאחר הניתוח.

לסיכום, השילוב של Finasteride ו-Flutamide נסבל היטב, והיה יעיל לאורך זמן, על כן מדובר באפשרות טובה לטיפול באוכלוסיית חולים זו.

Cancer 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה