אורולוגיה

התועלת של טיפול אנטי-כולינרגי בחולים עם CP/CPPS (מתוך Int Neurourol J.)

במאמר שפורסם בכתב העת International Neurourology Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם CP/CPPS (Chronic Prostatitis/ Chronic Pelvic Pain Syndrome ) טיפול אנטי-כולינרגי ב- Solifenacin הביא לשיפור בתסמינים של החולים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם CP/CPPS סובלים מתסמינים בדרכי השתן התחתונות. במסגרת המחקר, הם ביקשו להעריך את שיעורי ההיארעות של תסמינים בדרכי השתן התחתונות ואת התועלת של טיפול אנטי-כולינרגי בחולים צעירים ובגיל העמידה.

מדגם המחקר כלל 96 גברים עם CP/CPPS, שחולקו באקראי לטיפול ב-Ciprofloxacin (קבוצה 1, 49 חולים), או Ciprofloxacin ו-Solifenacin (5 מ”ג ליום, קבוצה 2, 47 חולים) למשך שמונה שבועות. החוקרים התבססו על מדדי NIH-CPSI (National Institute of Health-Chronic Prostatitis Symptom Index), IPSS (International Prostate Symptom Score) ו-IIEF-5 (International Index of Erectile Function-5) להערכת התסמינים ואיכות החיים של החולים בתחילת המחקר, לאחר 4 ו-8 שבועות טיפול.

בתחילת המחקר לא היה הבדל מובהק סטטיסטית בין שתי הקבוצות בכל הנוגע לגיל, משך המחלה או מדדים שונים בסולמות IPSS, NIH-CPSI או IIEF-5. מבין אלו, 67.4% מהחולים סבלו מתסמינים בדרכי השתן התחתונות.

החוקרים זיהו הבדלים מובהקים סטטיסטית במדדי NIH-CPSI, הן בהערכה הכוללת והן במדדי כאב ומדדי שתן. הבדל מובהק סטטיסטית זוהה גם במדד IPSS, הן בהערכה הכוללת לפי מדד זה והן במדד להערכת אחסון. במדדי IIEF-5 נרשמה אמנם עליה, אך ללא הבדל מובהק סטטיסטית. לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית בשארית שתן.

החוקרים כותבים כי חולים רבים עם CP/CPPS סובלים מתסמינים בדרכי השתן התחתונות. Solifenacin הביא לשיפור במדדי NIH-CPSI ו-IPSS בחולים אלו, עם שיפור משמעותי בגורמי אחסון.

Int Neurourol J.

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה