אורולוגיה

הטיפול ב-Bevacizumab אושר לשימוש באיחוד האירופי כנגד סרטן שחלות

Bevacizumab (אווסטין) אושרה לשימוש להתוויה חדשה, אבחנה חדשה של סרטן שחלות, ע”י האיחוד האירופי. התרופה כבר משווקת לטיפול במספר מחלות ממאירות אחרות.

האישור החדש של האיחוד האירופי הינו למתן Bevacizumab כטיפול קו-ראשון, בשילוב עם טיפול כימותרפי סטנדרטי (Carboplatin ו-Paclitaxel) בנשים עם ממאירות מתקדמת. האישור מבוסס על נתונים משני מחקרים קליניים (GOG0218 ו-ICON-7), שהדגימו שיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות בנשים שטופלו ב- Bevacizumab בתוספת לטיפול כימותרפי, שלאחר מכן המשיכו לטיפול ב- Bevacizumab בלבד, בהשוואה לנשים שטופלו בכימותרפיה בלבד.

התוצאות המעודכנות של מחקר ICON-7 (International Collaborative Ovarian Neoplasm) דווחו בכנס השנתי מטעם ASCO (American Society of Clinical Oncology) ולפיהן,לאחר חציון מעקב של 28 חודשים, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו על 19.8 חודשים בקבוצת הטיפול ב- Bevacizumab, בהשוואה ל-17.4 חודשים עם כימותרפיה בלבד (HR = 0.87, p=0.039). כמו כן, נרשמה מגמה של שיעורי הישרדות כוללים טובים יותר, אך ללא הבדל מובהק סטטיסטית; במחקרים אלו ממשיכים החוקרים לעקוב אחר המטופלים, וניתוח סופי של הנתונים טרם הושלם.

האישור העדכני של אווסטין הינו צעד ראשון משמעותי בטיפול בנשים עם אבחנה חדשה של סרטן שחלות, מזה 15 השנים האחרונות.

Bevacizumab נבחן גם כטיפול למקרים של הישנות סרטן שחלות, ומחקר OCEANS (Ovarian Cancer Evaluation of Avastin and Safety) הדגים שיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות, כאשר הטיפול ניתן ביחד עם כימותרפיה במקרים אלו. ייתכן והישנות סרטן שחלות הינה התוויה אפשרית נוספת לטיפול התרופתי.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה