אורולוגיה

הבטיחות והיעילות של מילה לא-ניתוחית של גברים מבוגרים (מתוך הכנס ה-16 בנושא AIDS and Sexuality Transmitted Infections in Africa)

מתוצאות מחקר שהוצגו בכנס ה-16 בנושא AIDS and Sexuality Transmitted Infections in Africa עולה כי ברואנדה מתקרבים להגשמת היעד של הצעת מילה לגברים לשני מיליון גברים מבוגרים בתוך שנתיים, כחלק מיוזמה למניעת הדבקה בנגיף HIV.

החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי, בתווית-פתוחה, להערכת הבטיחות של השימוש ע”י אחיות במכשיר לא-ניתוחי למילה (PrePex).

ארגון הבריאות העולמי ו-UNAIDS תומכים במילה של גברים כחלק מתכנית מניעה של הדבקה בנגיף HIV, לאור העדויות המשמעותיות לפיהן בגברים נימולים ירידה של 60% בסיכון להדבקה בנגיף HIV באפריקה.

בהתאם להמלצות, ממשלת רואנדה תכננה להציע מילה רפואית לגברים, במטרה להגיע לשני מיליון גברים מבוגרים עד תום 2012, במטרה להגשים את היעד הארצי של הפחתת היארעות HIV בשיעור של 50%.

החוקרים מציינים כי באמצעים כירורגיים הגשמת היעד צפויה הייתה לקחת זמן ארוך בהרבה. לאור זאת, הממשלה התעניינה בבחינת פרוצדורות מילה המתאימות יותר לביצוע ע”י אנשים שאינם רופאים בתנאים שאינם סטריליים, מה שצפוי לצמצם את העומס על מערכת הבריאות.

במסגרת המחקר שנערך בבית חולים אחד ברואנדה, בין יולי ועד ספטמבר, עשר אחיות שלא הכירו את המכשיר קיבלו הדרכה בת שלושה ימים אודות הפרוצדורה, ו-575 גברים מבוגרים ובריאים חולקו לאחד מחמישה צוותים של שתי אחיות.

לאחר שבעה ימים, הגברים להסרת ההתקן והרקמה המתה. ההתקן עוצר את זרימת הדם לחלק הדיסטאלי של העורלה, מוביל לנמק של הרקמה. המשתתפים נבדקו כל שבוע למשך שישה שבועות לאחר הסרת ההתקן, במטרה לזהות  תופעות לוואי, חומרה וקשר להתקן.

הפרוצדורה נסבלה היטב ולא נדרשה הרדמה. לא תועדו מקרי דמם במהלך הצבת או הסרת ההתקן, ולא היה צורך בתנאים סטריליים.

כל 575 ענו על יעד הסיום העיקרי של מילה מלאה, עם חשיפה מלאה של קצה הפין. תועדו שתי תופעות לוואי על-רקע ההתקן (שיעור של 0.35%). מטופל אחד דימם שש שעות לאחר הפרוצדורה ונדרש לתפר אחד, והתקן אחד הוצב באופן שגוי, עם חסימה חלקית של זרימת השתן, שדרש הצבה מחדש של ההתקן.

עוד תוארו שתי תופעות לוואי שאינן קשורות להתקן (שיעור של 0.35%). תופעות לוואי בינונית תועדה במטופל שהסיר את ההתקן בעצמו, ואירוע נוסף במטופל שהסיר חלקית את ההתקן, בניגוד להוראות. כל הסיבוכים ניתנו לטיפול באמצעים פשוטים.

השאלה שנותרה ללא מענה הינה נוגעת לתוצאות הפרוצדורה כאשר תשמש באופן מאסיבי. במבוגרים מעל גיל 21, משרד הבריאות ברואנדה השלים את ההערכה הקלינית הפורמאלית של התקן המילה, וכעת בכוונתם להעריך את הבטיחות של ההתקן במספר מטופלים גדול יותר, לאחר אישור ההתקן ע”י ארגון הבריאות העולמי.

מתוך הכנס ה-16 בנושא AIDS and Sexuality Transmitted Infections in Africa

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה