אורולוגיה

ה-FDA אישר הטיפול ב-”אינטרסטים” לאי שליטה כרונית בסוגרים

FDA

חברת מדטרוניק פירסמה הודעה לפיה מנהל המזון והתרופות של ארה”ב (ה-FDA ) אישר לאחרונה את הטיפול הזעיר פולשני “אינטרסטים”  לאי-שליטה כרונית במתן צואה בחולים אשר טיפולים שמרניים יותר נכשלו אצלם או שאינם מתאימים לטיפולים כאלה.

האישור התבסס בעיקר  על המחקר שפורסם בגיליון ספטמבר השנה  של העיתון הרפואי Diseases of the Colon and rectum מדווח על נתוני בטיחות ויעילות ממעקב שנמשך שלוש שנים אחר 120 חולים שטופלו בגרייה חשמלית של עצב העצה עם “אינטרסטים “מושתל  כדי להתמודד עם שניים או יותר אירועים בשבוע של אי שליטה במתן צואה.

מבין 77 המשתתפים במחקר אשר השלימו את תקופת המעקב בת השלוש שנים, 86%  דיווחו על הפחתה של 50% לפחות במספר האירועים לשבוע של אי שליטה במתן צואה בהשוואה לקו הבסיס. בנוסף, מספר אירועי האי-שליטה לשבוע בחולים אלה ירד מממוצע של 9.4 בקו הבסיס ל-1.7. אצל 40% מהחולים נצפתה שליטה מלאה (הפחתת מספר האירועים ב100%). התוצאות נותרו עקביות גם בניתוח של מקרים שבהם חסרו נתונים ומידת ההפחתה חושבה כאקסטרפולציה של התצפית האחרונה, כאשר 79% מהחולים חוו 50%  הפחתה במספר אירועי האי-שליטה לשבוע.

החולים גם חוו שיפורים משמעותיים באיכות החיים הכוללת בהערכות שנעשו לאחר 12,  24 ו-36 חודשים ודורגו בסולם איכות חיים בהקשר של אי שליטה במתן צואה, שאלון הכולל 29 שאלות בארבעה תחומים: סגנון חיים, התמודדות/התנהגות, דיכאון/תפיסה עצמית ומבוכה. שיפורים אלה כללו פחות דאגה מאירועי אי שליטה והשפעה מיטיבה על תכנון הפעולות היומיומיות.

Dis Colon Rectum. 2011 Sep;54(9):1065-75

בהודעת מדטרוניק מצוטט ד”ר אנדרס מלגרן, מחבר המחקר ופרופסור קליני לכירורגיה באוניברסיטת מינסוטה : “רוב האנשים אינם מסוגלים אפילו לתאר לעצמם את הקשיים הכרוכים בחיים ללא שליטה על מתן צואה. לחולים אלה מגיע פתרון טיפולי אפקטיבי. המחקר הגדול ממחיש את ההשפעה הדרמטית וארוכת הטווח שיש לטיפול באינטרסטים על חיי היומיום של חולים המתמודדים עם בעיות של אי-שליטה כרונית ביציאות.”

המחקר, שנערך בחסות מדטרוניק, נערך ב-16 מרכזים רפואיים, בהם 14 בארה”ב, אחד בקנדה ואחד באוסטרליה, משנת 2002 עד שנת  2010. במחקר השתתפו חולים אשר טיפולים שמרניים יותר נכשלו אצלם או שאינם מתאימים לטיפולים כאלה וסבלו מאי שליטה כרונית במתן צואה.

“הטכנולוגיות חדשניות שפיתחה מדטרוניק לגרייה עצבית הוכחו כבעלות השפעה משמעותית על מגוון מצבים כרוניים עיקשים מבחינה רפואית,” ,ציינה  סינדי קנט, סגנית נשיא ומנהלת כללית של הטיפולים הגסטרולוגיים/אורולוגיים בחטיבת הגרייה העצבית של מדטרוניק. “מחקר זה מספק ראיות חשובות התומכות בהחלטתם  של רופאים השוקלים להשתמש ב”אינטרסטים” בחולים המתמודדים עם בעיות שליטה ביציאות. אנו שמחים  על כך  שאנו יכולים להציע טיפול לחולים המתאימים בארה”ב.”

תופעות הלוואי השכיחות ביותר הקשורות להתקן במחקר כללו כאב במקום ההשתלה (18 אחוזים), תחושות מדומות (פרסתזיה) (15 אחוזים), שינוי בתחושת הגירוי (12 אחוזים) וזיהום (10 אחוזים). לא דווח על תופעות לוואי בלתי-צפויים הקשורות להתקן.

פרופ   זמיר הלפרן , יו”ר איגוד הגסטרו אנטרולוגים בישראל ,מציין כי: “הטיפול  ב”אינטרסטים”  נותן  תקווה חדשה לאנשים המתמודדים עם בעיית אי שליטה על סוגרים, ועקב כך  סובלים מבעיות רפואיות וחברתיות . “הטיפול בגרייה חשמלית באמצעות אינטרסטים  הוגש השנה  לסל הבריאות 2012  ואנו מקווים שהחל מינואר נוכל לתת בישראל טיפול ברמה הנהוגה במדינות המערב לחולים הזקוקים לו ” .

עוד מוסיפה מדטרוניק בהודעתה כי תופעת אי-שליטה במתן צואה היא חוסר יכולת לשלוט ביציאות ולפיכך הינו מצב מגביל ביותר אשר בנוסף, אינו מדווח מספיק עקב הסטיגמה המתלווה לסובלים ממנו. מחקר שנערך במימון מכוני המחקר הלאומיים בארה”ב (NIH )קבע שיותר מ-18 מיליון אמריקנים סובלים מאי-שליטה במתן צואה. הבעיה שכיחה יותר בקרב מבוגרים, במיוחד נשים, אך אינה חלק טבעי של ההזדקנות.

 אי שליטה במתן צואה יכולה להיגרם ממגוון סיבות, בהן נזק לעצבים או לשרירי פי הטבעת כתוצאה מטראומה כגון לידה או הפרעות בריאותיות אחרות של האגן.


מידע נוסף מאת מדטרוניק על הטיפול בנוירוסטימולטור-“אינטרסטים”:

הטיפול באינטרסטים כולל מערכת מושתלת המורכבת ממוליך תיל דק (אלקטרודה) המותאם אנטומית לאזור ההשתלה ומכשיר גרייה עצבי, הדומה לקוצב לב, וכן שלט חיצוני לרופא ושלט למטופל. רופאים המשתילים את אינטרסטים להשגת שליטה במתן צואה הם כירורגים של המעי הגס והחלחולת, אורולוגים, גינקולוגים  ואורו-גניקולוגים שעברו הכשרה מתאימה. ההתקן אושר לראשונה על-ידי ה-FDA ב-1997 לשליטה במתן שתן וכיום ניתן להשתמש בו הן להשגת שליטה במתן שתן והן במתן צואה באזורים רבים בעולם, בהם ארה”ב, קנדה אוסטרליה ומדינות רבות באירופה. עד היום טופלו יותר מ-100,000 איש בעולם ב””אינטרסטים”. טיפול זה הינו החלופה הטיפולית היחידה לאי-שליטה במתן צואה המאפשרת לחולים ולרופאים לחזות את הצלחת הטיפול באמצעות השתלה ניסיונית הנערכת לפני שהחולה מתחייב לטיפול ארוך טווח.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • טיפול ב-Durvalumab משפר הישרדות חולים עם סרטן שלפוחית שתן החודר לשריר (מתוך הודעת חברת אסטרה-זנקה)

    טיפול ב-Durvalumab משפר הישרדות חולים עם סרטן שלפוחית שתן החודר לשריר (מתוך הודעת חברת אסטרה-זנקה)

    השילוב של Durvalumab (אימפינזי) עם כימותרפיה הוביל לשיפור התוצאות לעומת טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי בלבד בחולים עם סרטן שלפוחית שתן החודר לשריר, כך עולה מתוצאות מחקר NIAGARA, כפי שפורסם ע”י חברת התרופות. המומחים מסבירים כי Durvalumab הינו נוגדן חד-שבטי הנקשר ל-PD-L1. התכשיר מאושר לשימוש בארצות הברית למספר התוויות אונקולוגיות, כולל טיפול בחלק מהחולים עם סרטן ריאות, […]

  • תסמונת מטבולית מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות אבני כליות (J Clin Endocrinol Metab)

    תסמונת מטבולית מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות אבני כליות (J Clin Endocrinol Metab)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה כי תסמונת מטבולית הינה גורם סיכון משמעותי ובלתי-תלוי להתפתחות אבני כליות. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בעוד שחלק מהמחקרים הצביעו על קשר בין תסמונת מטבולית ובין אבני כליות, איכות העדויות ממחקרים אלו משתנה מאוד ואין הערכה של הסיכון באוכלוסייה זו במסגרת מחקר […]

  • בדיקת שתן יכולה למנוע ביופסיות מיותרות של הערמונית

    בדיקת שתן יכולה למנוע ביופסיות מיותרות של הערמונית

    בדיקת שתן של 18 סמנים עשויה להיות רלוונטית יותר לאבחון סרטן הערמונית בדרגה גבוהה מאשר הבדיקות הקיימות. בכך ניתן למנוע הדמיה או בדיקות ביופסיה נוספות ב-35%-41% מהחולים. לכן, השימוש בבדיקות כאלה בחולים עם רמות PSA גבוהות עשוי להפחית את הסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לבדיקת סרטן הערמונית תוך שמירה על היתרונות ארוכי הטווח שלה. עד כה, לגברים […]

  • תוצאות מבטיחות ל-Vibegron לטיפול בפעילות-יתר של שלפוחית השתן בגברים עם הגדלה שפירה של הערמונית (J Urology)

    תוצאות מבטיחות ל-Vibegron לטיפול בפעילות-יתר של שלפוחית השתן בגברים עם הגדלה שפירה של הערמונית (J Urology)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Urological Association ופורסמו בכתב העת The Journal of Urology עולה כי Vibegron () הוביל לשיפור בתסמיני פעילות-יתר של שלפוחית השתן ואיכות החיים הכוללת בגברים עם הגדלה שפירה של הערמונית. מדגם המחקר כלל 1,104 גברים בגילאי 45 שנים ומעלה שקיבלו טיפול בשל הגדלה שפירה של הערמונית וסבלו מתסמינים […]

  • מחקרים עדכניים תומכים ביעילות ובטיחות בטמיגה באוכלוסיות שונות

    מחקרים עדכניים תומכים ביעילות ובטיחות בטמיגה באוכלוסיות שונות

    בסקירת הספרות המובאת להלן מוצגים חמישה מחקרים שונים מהשנה האחרונה על אודות הטיפול בבטמיגה (Mirabegron) להקלה על תסמיני פעילות-יתר של שלפוחית השתן באוכלוסיות שונות, כולל גברים עם הפרעות זקפה ו/או תסמיני פעילות יתר של שלפוחית השתן, קשישים וחולים עם אבנים בדרכי השתן.

  • סוכנות התרופות האירופית ממליצה על תרופה חדשה לפעילות-יתר של שלפוחית השתן (מתוך הודעת ה-EMA)

    סוכנות התרופות האירופית ממליצה על תרופה חדשה לפעילות-יתר של שלפוחית השתן (מתוך הודעת ה-EMA)

    סוכנות התרופות האירופית (European Medicines Agency) המליצה על אישור שיווק התכשיר Obgemsa (Vibegron) לטיפול בתסמונת פעילות-יתר של שלפוחית השתן במבוגרים. תסמונת פעילות-יתר של שלפוחית השתן מתאפיינת בצורך פתאומי ועז למתן שתן, למרות שהשלפוחית עשויה להכיל כמות שתן קטנה בלבד, כמו גם עליה בתדירות מתן שתן ואי-נקיטת שתן עקב תכיפות. החומר הפעיל ב- Obgemsaהינו Vibegron, אגוניסט […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול חדש כנגד סרטן שלפוחית שתן (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול חדש כנגד סרטן שלפוחית שתן (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישור סופר-אגוניסט חדש של IL-15, Nogapendekin Alfa Inbakicept-Pmln (או Anktiva), בשילוב עם bacillus Calmette-Guerin (BCG) לטיפול במקרים מסוימים של ממאירות שלפוחית שתן שאינה חודרת לשכבת השריר ולא הגיבה לטיפול ב-BCG בלבד. באופן ספציפי, התרופה מאושרת לטיפול בחולים עם קרצינומה של שלפוחית שתן ממוקמת שאינה חודרת לשכבה השרירית […]

  • היעילות של קרינה סטריאוטקטית לטיפול בסרטן כליה (Lancet Oncology)

    היעילות של קרינה סטריאוטקטית לטיפול בסרטן כליה (Lancet Oncology)

    טיפול SABR (או Stereotactic Ablative Body Radiotherapy) מהווה גישת טיפול בטוחה, לא-פולשנית ויעילה במקרים של ממאירות כלייתית ראשונית בחולים שאינם מתאימים לכריתה ניתוחית של הגידול, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Lancet Oncology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קרינה סטריאוטקטית הינה גישת טיפול מבטיחה לחולים עם סרטן כליה לא-נתיח מאחד ומדובר בפרוצדורה לא-פולשנית שאינה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה