אורולוגיה

מה בין ריכוז טסטוסטרון ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם (J Am Coll Cardiol)

ממחקר חדש משבדיה עולה כי בגברים קשישים עם רמות טסטוסטרון ברבעון העליון, הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים במהלך חמש שנים נמוך בכ-30%, בהשוואה לגברים בשלושת הרבעים הנמוכים של רמות טסטוסטרון. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

מדגם המחקר כלל 2416 גברים, בגילאי 69-81 שנים, שלקחו חלק במחקר Osteoporotic Fractures in Men Study. החוקרים גם עקבו אחר רמות SHBG (Sex-Hormone Binding Globulin) ואחר תיעוד אירועים קרדיווסקולאריים מהרשומות בשבדיה.

במהלך מעקב ממוצע של חמש שנים, תועדו 485 אירועים קרדיווסקולאריים פטאליים ולא-פטאליים, עם קשר שלילי בין רמות טסטוסטרון ורמות SHBG ובין הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים (p=0.009 ו-p=0.012, בהתאמה).

החוקרים לא מצאו הבדלים משמעותיים בשיעור האירועים הקרדיווסקולאריים בין המשתתפים בשלושת הרבעים התחתונים. עם זאת, בקרב גברים ברבעון העליון של רמות טסטוסטרון (550 ננוגרם לד”ל ומעלה), נרשמה ירידה בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים, בהשוואה לגברים בשלושת הרבעים התחתונים (יחס סיכון של 0.7). הקשר נותר כאשר החוקרים לא כללו בניתוח הנתונים את 2.6 השנים הראשונות למעקב במטרה לשלול השפעה של מחלה תת-חריפה בסיסית  – והוחלש במעט לאחר תקנון לערפלנים שונים (יחס סיכון של 0.77, p=0.032).

לדברי החוקרים, אין להבין מהממצאים כי מומלץ מתן תוספי טסטוסטרון למניעת תחלואה קרדיווסקולארית, ודרושים מחקרים נוספים בנושא, מאחר שמחקר אחד שהתבסס על מתן תוספי טסטוסטרון במינונים גבוהים לקשישים, הדגים בפועל עליה באירועים קרדיווסקולאריים.

J Am Coll Cardiol 2011; 58:1674-1681

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה