אורולוגיה

הטיפול בבוטוקס אושר לאי-נקיטת שתן עקב הפרעות נוירולוגיות (מתוך הודעת ה-FDA)

סוכנות ה-FDA (Food and Drug Administration) הודיעה על אישור השימוש ב-Onabotulinumtoxin A (בוטוקס) לטיפול באי-נקיטת שתן עקב פעילות יתר של שריר הדטרוזר בחולים עם פגיעה בחוט השדרה וטרשת נפוצה.

המומחים מסבירים כי אי-נקיטת שתן על-רקע הפרעות נוירולוגיות הינה סוגיה קשה לטיפול. בוטוקס מהווה אפשרות טיפול נוספת לחולים אלו.

התכווצויות ללא-בקרה של שלפוחית השתן בחולים עם הפרעות נוירולוגיות מסוימות עשויות להוביל להפרעה ביכולת לאגור שתן. הטיפולים הנוכחיים בהפרעה זו כוללים תרופות אנטי-כולינרגיות או הכנסת קטטר שתן.

בהודעה מטעם חברת התרופות המשווקת נמסר כי האישור מיועד לחולים עם תגובה לא-מספקת לטיפול בתרופות אנטי-כולינרגיות או באלו שאינם יכולים לסבול את הטיפול.

הטיפול בבוטוקס להתוויה זו התבסס על תוצאות שני מחקרים קליניים שכללו 691 חולים עם נזק לחוט השדרה וטרשת נפוצה. שני המחקרים הדגימו ירידה מובהקת סטטיסטית בתדירות השבועית של אירועי אי-נקיטת שתן בקבוצת המטופלים, בהשוואה לפלסבו.

הזרקת התרופה לשלפוחית השתן מובילה להרפיה של השלפוחית, וכך מאפשרת לשלפוחית להגדיל את יכולת אגירת שתן ומקלה על אי-נקיטת שתן. הזריקה מבוצעת תחת ציסטוסקופיה, הדורשת לעיתים הרדמה כללית. משך השפעת הטיפול הינו כתשעה חודשים.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר לאחר הזריקה כוללות זיהום בדרכי השתן ועצירת שתן. באלו המפתחים עצירת שתן לאחר טיפול בבוטוקס נדרש לעיתים צנתור עצמי לריקון שלפוחית השתן.

בוטוקס מאושר להתוויות נוספות, כולל מיגרנה כרונית, ספאסטיות של גפיים עליונות, פזילה ובלפרוספאזם.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה