אורולוגיה

גברים עם סכרת נזקקים יותר לטיפולים מתקדמים באין אונות בהשוואה לגברים ללא סכרת (מתוך כנס AUA)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס המדעי השנתי של איגוד האורולוגים האמריקאי (American Urological Association 2011 Annual Scientific Meeting ) עולה כי לגברים עם סכרת קיים סיכון גבוה ביותר מ-50% לצורך בטיפול פולשני קו שני וקו שלישי לטיפול באין אונות, כולל התערבות ניתוחית בהשוואה לגברים ללא סכרת. כמו כן, לגברים עם סכרת נמצא סיכוי יותר מכפול יחסית לגברים ללא סכרת לצורך בטיפול ניתוחי של פין תותב.

החוקרים השתמשו בנתונים רפואיים של מעל 136,000 גברים ממאגר Innovus i3 . גברים עם אין אונות זוהו לפי הקוד המתאים באבחנה או לפי רישום בית מרקחת אודות שימוש במעכב PDE-5 פומי (phosphodiesterase 5 inhibitor ). אבחנה של סכרת הוגדרה לצרכי המחקר לפי הקוד המתאים באבחנות של המטופל או לפי רישום בית מרקחת של טיפול מתאים לסכרת. החוקרים השוו את שיעור הצורך בטיפול קו שני וקו שלישי לאין אונות בגברים עם או בלי סכרת ברקע.

החוקרים זיהו קבוצה של גברים עם אבחנה של אין אונות. מתוכם, כמעט 20,000 אובחנו עם סכרת לפני אבחנת אין אונות. החוקרים מצאו כי בקבוצה של גברים עם סכרת היה סיכון פי 1.6 לצורך בטיפול קו שני ופי 2.1 לצורך בטיפול קו שלישי בתוך 5 שנים מאבחנת אין האונות. ההתקדמות לטיפול קו שני ושלישי הייתה משמעותית ביותר ב-6 החודשים הראשונים לאחר אבחנת אין האונות. בנוסף, מצאו החוקרים כי שיעור הכשלון של טיפול קו ראשון הלך ועלה במהלך 60 חודשי המעקב בין גברים עם ובלי סכרת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי על סמך תוצאות אלה ניתן להניח כי אין אונות בגברים עם סכרת מגיבה פחות לטיפול ראשוני בתכשירים פומיים ומתקדמת מהר יותר מאשר אין אונות ללא סכרת. בנוסף, במהלך המחקר מצאו החוקרים כי מספר רב של גברים מקבלים תרופות לטיפול באין אונות ללא רישום אבחנה של אין אונות בתיק הרפואי. על כן, מניחים החוקרים כי שיעור אין האונות באוכלוסיה למעשה גבוה בהרבה מזה הנראה לעין כאשר בודקים את שכיחות האבחנה בתיק הרפואי.

החוקרים מציינים כי כעת קיים מקום למחקר נוסף שיתייחס לקשר בין איזון סכרת הדוק יותר לבין הצורך בטיפולים מתקדמים יותר באין אונות. כמו כן, יש מקום להערכת הקשר בין סוג הסכרת ומשך המחלה לבין חומרת אין האונות והצורך בטיפולים מתקדמים.

American Urological Association (AUA) 2011 Annual Scientific Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה