אורולוגיה

טיפול במשאפי אנטי-כולינרגים והסיכון לאצירת שתן (Arch Intern Med)

ממחקר חדש שפורסם ב-Archives of Internal Medicine עולה קשר בין טיפול במשאפי אנטי-כולינרגים, קצרי או ארוכי טווח, ובין סיכון מוגבר לאצירת שתן חדה בגברים עם מחלה חסימתית כרונית של דרכי האוויר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי משאפי אנטי-כולינרגים מהווים טיפול נפוץ בחולי COPD. ההשפעה המערכתית של משאפים אלו לא נבחנה היטב ובמחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע את הסיכון לאצירת שתן חדה בקשישים עם COPD המטופלים במשאפים אלו.

בתקופה שבין 1 באפריל, 2003, ועד 31 במרץ, 2009, החוקרים זיהו 565,073 משתתפים מאונטריו, קנדה, בגיל 66 ומעלה, עם COPD. לקבוצת המקרים חולים שאושפזו עקב אצירת שתן חדה, נותחו באותו יום או פנו לחדר מיון בשל אצירת שתן חדה התאימו החוקרים עד חמש ביקורות.

9432 גברים אובחנו עם אצירת שתן חדה וכך גם 1806 נשים. בהשוואה לאלו שלא נטלו טיפול במשאפי אנטי-כולינרגים, בגברים שבדיוק החלו בטיפול במשאפים אלו נרשם סיכון מוגבר (OR = 1.42). הסיכון היה גבוה יותר בגברים עם עדות להיפרפלזיה שפירה של הערמונית (OR = 1.8). בהשוואה לאלו שהשתמשו במשאף, אנטי-כולינרגי יחיד, בגברים שנטלו טיפול במשאפים ארוכי וקצרי טווח תועד סיכון מוגבר לאצירת שתן חדה (OR = 1.84). הסיכון היה גבוה עוד יותר בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול זה (OR = 2.69).

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול במשאפי אנטי-כולינרגים, הן קצרי טווח והן ארוכי טווח, מלווה בסיכון מוגבר לאצירת שתן חדה בגברים עם COPD. הסיכון הגבוה ביותר תועד בקרב גברים המטופלים במשאפי סטרואידים קצרי וארוכי טווח ובאלו עם עדות להגדלה שפירה של הערמונית.

Arch Intern Med. 2011;171:914-920, 920-922

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה