אורולוגיה

סקר טיפול בבריחת שתן לאחר ניתוח כריתת ערמונית (מתוך Euro Urol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת European Urology עולה כי הטיפול הטוב ביותר לבריחת שתן לאחר כריתת ערמונית הוא ככל הנראה התחלת פיזיותרפיה לחיזוק שרירי רצפת האגן מייד לאחר הניתוח.

בשנים האחרונות השיעור של בריחת שתן לאחר כריתת ערמונית (post-prostatectomy incontinence ) עלה, למרות שיפור בטכניקות הניתוחיות. זאת לאור העליה בשכיחות בצוע כריתות ערמונית מלאות (radical prostatectomy ). ניתוח זה מהווה את הסיבה השכיחה ביותר ל-stress urinary incontinence בגברים. כ-5-48% מהגברים העוברים כריתת ערמונית מלאה יסבלו מבריחת שתן לאחר הניתוח. במחקר זה בדקו החוקרים את הידע הקיים כיום אודות שיטות טיפול פולשניות ושמרניות לטיפול בבריחת שתן לאחר כריתת ערמונית.

החוקרים לא מצאו מחקרים אקראיים מבוקרים אשר השוו שיטות טיפול פולשניות ושמרניות בבריחת שתן לאחר כריתת ערמונית. הטיפול הראשוני המומלץ הינו חיזוק שרירי רצפת האגן. בנוסף, ניתן לתת טיפול אנטי-מוסקריני במקרים של urgency or urge incontinence . החוקרים ממליצים התחלת פיזיותרפיה עוד לפני האבחנה, מייד לאחר הוצאת הקטתר, ואף לפני הניתוח.

לאבחנת בריחת שתן ממליצים החוקרים על שילוב של שאלון תסמינים ואיכות חיים יחד עם בדיקת פד במשך שעה או 24 שעות. לאחר האבחה יש להתחיל עם טיפול שמרני, כולל שינויים באורח החיים וחיזוק שרירי רצפת האגן. אם הטיפול השמרני אינו עוזר לאחר 6 חודשים לפחות, ניתן לשקול טיפול ניתוחי.

Eur Urol, March 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה