אורולוגיה

פגיעה בתפקוד האנדותל בעובדים במשמרות (Am J Cardiol.)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-American Journal of Cardiology עולה כי הקשר בין תחלואה קרדיווסקולארית ובין עבודה במשמרות עשוי לנבוע מפגיעה בתפקוד האנדותל.

החוקרים מציינים כי עבודה במשמרות של 24 שעות לוותה בהתדרדרות תפקוד אנדותל בכלי דם בפריפריה ברופאים. הם מצאו קשר בין שיעור גבוה יותר של תורנויות לילה ומספר נמוך יותר של שעות שינה ובין ההתדרדרות הגדולה ביותר בתפקוד האנדותל.

במטרה לבחון אם הדבר נכון גם בעובדים שאינם רופאים, החוקרים עקבו אחר 48 גברים שעבדו במשמרות ו-47 גברים תואמים שאינם עובדים בעבודת משמרות. כולם עבדו באותו מפעל זכוכית וללא הבדל בגורמי הסיכון.

בקרב עובדי משמרות שכיחות המשתתפים שהקפידו על פעילות גופנית הייתה גבוהה יותר (16.7% לעומת 4.3%). עם זאת, בקרב עובדים במשמרות נרשמה ירידה במדד PAT (Peripheral Arterial Tone) (1.73 לעומת 1.94).

בקבוצת הביקורת, ב-16 הגברים שהקפידו על פעילות גופנית קבועה מדד PAT היה גבוה יותר בהשוואה למקביליהם שלא הקפידו על פעילות גופנית (2.28 לעומת 1.86). לא תועד הבדל דומה בעובדי משמרות.

החוקרים סבורים כי הממצאים עשויים לספק הסבר פתופיזיולוגי לעליה בסיכון הקרדיווסקולארי בקרב עובדים במשמרות, שתוארה במספר מחקרים אפידמיולוגיים בעבר.

Am J Cardiol. Posted online January 20, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה