אורולוגיה

מעכבי 5 Alpha Reductase מסייעים בטיפול בסרטן ערמונית בסיכון נמוך (Eur Urol)

הטיפול ב- מעכבי 5 Alpha Reductase (5-ARI) בחולים עם סרטן ערמונית בסיכון נמוך מסייע בהגבלת ההתקדמות של המחלה, וכן מותיר מספר גבוה יותר של גברים בתוכניות מעקב, כך מדווחים חוקרים מקנדה.

החוקרים מסבירים כי 5-ARI הינה קבוצת תרופות בעלות פעילות אנטי-אנדרוגנית, הכוללת את Finasteride (פרופסיה) ו-Dutasteride (אבודרט).

מעקב פעיל הינה גישה נפוצה בחולים עם סרטן ערמונית בסיכון נמוך, אך כשליש מהגברים יקבלו בהמשך טיפול דפיניטיבי בשל התקדמות המחלה או חרדה. תרופות ממשפחת 5-ARI מצויות בשימוש מזה שנים, בעיקר בחולים עם הגדלה שפירה של הערמונית, והן נסבלות היטב. הוכח כי הן מונעות סרטן ערמונית, אך השפעתו בגברים עם ממאירות בסיכון נמוך אינה-ידועה.

ב-93 חולים (32%) חלה התקדמות פתולוגית אך ההיארעות הייתה נמוכה יותר משמעותית עם תרופות ממשפחת 5-ARI בהשוואה לחולים שלא טופלו בתכשירים אלו (18.6% לעומת 36.7%). 96 גברים (33%) זנחו לחלוטין את גישת המעקב הפעיל: 20% מאלו שנטלו 5-ARI לעומת 37.6% מהביקורות.

החוקרים מדווחים כי גברים שלא נטלו 5-ARI היו בסיכון גבוה פי שלוש להתקדמות המחלה וההשפעה המגנה של 5-ARI נותרה לאחר תקנון לגודל הערמונית.

Eur Urol. Posted online December 28, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה