אורולוגיה

ה- FDA מוסיף אזהרה מפני מחלות לב וסוכרת לשימוש באגוניסטים ל- GnRH

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מהודעת ה- FDA (US Food and Drug Administration) מה- 20 באוקטובר, עולה כי מידע במרשם של אגוניסטים ל- GnRH (gonadotropin-releasing hormone), אשר מהווים קבוצת תרופות לטיפול בסרטן הערמונית, יכלול מעתה אזהרה באשר לסיכון אפשרי למחלת לב וסוכרת בגברים המטופלים בתרופות אלו.

במאי 2010 הודיע ה- FDA כי ניתוח ראשוני מצא כי חולים המטופלים באגוניסטים ל- GnRH מצויים בסיכון מוגבר קלות לסוכרת, אוטם לבבי, שבץ ומוות פתאומי.

אגוניסטים ל- GnRH משווקים בארץ תחת מספר שמות מסחריים: Eligard, Synarel, ו Zoladex, וכן קיימים מוצרים גנריים.

כמרכיב של טיפול מעכב אנדרוגנים, אגוניסטים ל- GnRH מדכאים את הייצור של אנדרוגנים אשר יכולים לגרות את הגדילה של סרטני ערמונית.

הודעת ה- FDA מבוססת על סקירה שערך מנהל התרופות אשר כללה מספר מחקרים שפורסמו.

יחד עם זאת, הקשר בין הסיכון למחלת לב, סוכרת וטיפול מעכב אנדרוגנים הינו שנוי במחלוקת.

חלק מן המומחים טוענים כי לא קיימת ראיה משכנעת לכך שחסימה הורמונאלית מקצרת חיים או גורמת לעודף תחלואה לבבית כל עוד נמנעת עלייה מוגזמת במשקל וערכי הסוכר נמצאים תחת מעקב.

הם מוסיפים כי חסימה הורמונאלית נמצאה כמאריכת חיים במחקרים בהקצאה אקראית, הן במדדי שרידות הקשורים למחלה והן במדדי שרידות כלליים.  המחקרים היחידים אשר הראו שרידות נמוכה יותר הינם מחקרים רטרוספקטיביים שלא היו חפים מהטיות.

לעומת זאת, ארגוני ה- American Heart Association, ה- American Cancer Society וה- American Urological Association הביעו את חששם באשר לקשר אפשרי שעשוי להתקיים בין טיפול מעכב אנדרוגנים בסרטן ערמונית ובין סיכון קרדיו-וסקולארי.

להודעת ה- FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה