אורולוגיה

כמוני – הרשת החברתית הרפואית (לחולים) הראשונה בישראל

אתר כמוני www.camoni.co.il הכריז אמש על עלייתו לאוויר באופן רשמי. להלן מידע שנמסר ע”י המקימים והיזמים :

האינטרנט הפך חלק בלתי נפרד מחיינו, כלי עבודה שימושי, יום-יומי, הכרחי.

במציאות, שבה מודעות המטופל ומשפחתו לטיפול איכותי ומקצועי הולכת וגוברת ומחייבת עלייה בעלויות הטיפול, המדיה הדיגיטאלית מאפשרת את השילוב ההכרחי והיעיל למתן מידע רפואי מחד ומאידך שיתופיות במידע ובתמיכה מקהילה אנושית וירטואלית של אנשים בעלי מכנה משותף, באמצעות רשת חברתית.

הרשת החברתית הבריאותית “כמוני” אשר הושקה בימים אלה, מהווה מודל ראשון,  העדכני מסוגו בישראל, המעצים את הרפואה השיתופית באמצעות מדיה חברתית ואפליקציות דיגיטאליות נוספות המאפשרות לחולה להתנהל  ב- 3 מישורים:


  • החולה מול עצמו בניהול ובהתמודדות עם מחלתו

  • החולה מול אנשי מקצוע מובילים בתחומם לליווי קבוע ולייעוץ

  • החולה מול חולים כמוהו  לצרכי תמיכה, היוועצות, שיתופיות

כל זאת, בשפה העברית ובהקשר לתרבות הישראלית .

למי מיועדת הרשת החברתית “כמוני ” ?

“כמוני”, מיועדת לאנשים במצבים רפואיים כרוניים והיא כוללת כיום, 11 תחומים רפואיים: כאב, סוכרת, הפרעות אכילה, השמנת יתר, מחלות לב, מחלות כליות, לחץ דם, ריאות, שבץ מוחי, פגיעות חוט שדרה וטרשת נפוצה.

בעתיד, מתוכננת הרחבה לתחומים נוספים כמו: מחלות IBD ( קרוהן, כוליטיס), דיכאון  וחרדה. האתר מיועד גם לבני משפחת החולה, גורמים מטפלים, קרובים וכל מי שמתעניין ויכול לתרום מהמידע או הניסיון הקיים ברשותו בתחומים אלו.

הכלים והתכנים ב”כמוני

כלי הרשת מגוונים וכוללים : בלוגים, קבוצות דיון, קבוצות תמיכה, פורומים, שליחת הודעות,

דואר פנימי בין חברי הרשת, מפגשים וירטואליים ולוחות מודעות.

עוד ניתן למצוא : מדריכי בריאות מקצועיים, קבוצות בעלות מכנה משותף, קבוצות תמיכה בניהול של מומחה, או אפשרות להצטרף לקבוצות המשתתפות במחקרים חדשניים.

הרציונל והחזון בהקמת “כמוני”

“כמוני” הוקמה ללא כוונות רווח כיוזמה של פרופ’ מרדכי שני,  מייסד מכון גרטנר, חתן פרס ישראל, למען המטופלים ובני משפחותיהם.

פרופ’ מרדכי שני מציין: “ההתפתחות הטכנולוגית והעלייה בתוחלת החיים גרמה לעלייה בשכיחות החולים הכרוניים בקרב האוכלוסייה בעולם. האינטרנט בכלל ורשת חברתית בריאותית בפרט, מהווים כלים מרכזיים וחשובים בהעצמת המטופל, בני משפחתו והסביבה הקרובה לו – הן בהתמודדות עם המחלה וכגורם בעל השפעה משמעותית על הקשר של המטופל עם הגורמים המטפלים ועם קבוצות חולים אחרות.

“כמוני הוקמה במטרה ליצור אינטראקציה חברתית באמצעות המדיה הדיגיטאלית, בין  קבוצות אנשים, שיש להם מכנה משותף, במטרה לקבל תמיכה, חיזוק, ללמוד מניסיונם המצטבר של אחרים בתחום ולשתף בחוויות. לדעת שהם לא לבד ותמיד יש עם מי לדבר.

“אנו מברכים על תוצאותיו של סקר שנערך בקרב בציבור הרחב , שמראות  כי הרעיון של הקמת רשת חברתית בריאותית מעורר תגובות חיוביות בקרב הציבור כאשר 63% מהנסקרים הביעו נכונות הצהרתית להצטרף לרשת חברתית בריאותית.”

.

ד”ר אורי גינזבורג, מומחה לרפואת ילדים, יועץ  ל”כמוני” בתחום מערכות מידע רפואיות health 02, מוסיף : “בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה תרבותית וטכנולוגית בה קיימת מודעות הולכת וגוברת של המטופל לטיפול איכותי ומקצועי, המלווים בעליה בצרכים ובעלויות הטיפול. מציאות מורכבת זו מחייבת היערכות מחודשת מבחינת תפיסת הטיפול והרחבת השימוש במדיה דיגיטלית שתאפשר שילוב יעיל והכרחי של:


  • מידע רפואי

  • חינוך לבריאות

  • מתן רשת תמיכה חברתית לחולים עם עניין משותף”.

נתונים מתוך סקרים  :

ממצאים נוספים מתוך הסקר, שנערך על ידי מכון מרקט ווטש, בחודש ינואר האחרון, בקרב 1,000 גולשים בגילאי 18 + מראים כי:

·        בשנה האחרונה כ- 80% מהציבור חיפש מידע רפואי באינטרנט כאשר 78% מהגולשים  מדווחים כי הם נמצאים ברשת חברתית באינטרנט.

מבין מחפשי המידע הרפואי:

·  מרביתם (69%) מבקשים להעשיר את הידע בכל הנוגע לסימפטומים של המחלה כאשר

   16% ממשתתפי  הסקר רוצים לבוא מוכנים לביקור אצל הרופא המטפל.

·   מרביתם (73%) מחפשים מידע רפואי עבור עצמם והן עבור ילדיהם ובני

    משפחתם.(60%)

·  הרעיון של הקמת רשת חברתית רפואית מעורר תגובות חיוביות, כאשר 63% מכלל

   האוכלוסייה הביעו נכונות הצהרתית להצטרף לרשת חברתית  בריאותית. שיעור גבוה

   יותר (69%) נמצא בקרב אלו שדיווחו כי הם או בני משפחתם חולים.

סקר נוסף, שערך  מכון מרקט ווטש בחודש פברואר האחרון, והפעם בקרב חברי הרשת החברתית “כמוני” אשר נרשמו בחודשים האחרונים לגרסת הבטה של הרשת, מראה כי :


  • 41%  מהחברים הצטרפו כי מתעניינים בתחום הבריאות

  • 39% מעוניינים לקבל מידע רפואי ממקור אמין ונגיש

  • 24% ממשתתפי הסקר השיבו כי הם מעוניינים בשיתוף ובהחלפת  מידע

נתון מרשים המעיד על סוגיית הפרטיות והנוחות של הגולשים מראה כי 80% מהמצטרפים ל”כמוני” מרשים לעצמם להשתמש בשמם האמיתי כאשר  24%  אף נחשפים עם תמונתם באתר.

במה  שונה “כמוני” מאתרים אחרים?

*      כמוני – הרשת החברתית הבריאותית הראשונה בשפה העברית המיועדת לחולים כרוניים ובני משפחותיהם ולגורמים מטפלים.

*      ב”כמוני ” משתתפים רופאים מומחים בעלי שם, המובילים בתחומם, השותפים באופן קבוע לדיונים באתר, מלווים ומייעצים, מפרסמים בלוגים ומאמרים מקצועיים.

*      חברות ברשת החברתית של כמוני מעניקה תמורה אמיתית לגולש מבחינת הידע, ההמלצות, ניהול המחלה, השיתוף, החלפת המידע ולימוד מניסיונם המצטבר של אחרים הנמצאים במצב דומה לשלו.

*      כמוני אינו אתר מסחרי והוא פועל ללא כוונת רווח (מלכ”ר).

*      כמוני מוקם ומנוהל על ידי מוסד מקצועי בעל ידע עתיר בתחום- מכון גרטנר בתל השומר.

הערת מערכת:  אכן יוזמה מבורכת שיכולה בהחלט לסייע לחולים ובני משפחותיהם. אי-מד תשמח לסייע בהעברת מידע ככל שיתבקש. יש לקוות רק שהגלובליצזיה בדמות פייסבוק לא תפגע בפרוייקט כשם שפגעה ברשתות חברתיות ישראליות אחרות, אך נראה שהייחודיות של כמוני, והערך המוסף שניתן באמצעות מידע ועדכונים יעמדו לזכותה.

אנו חושבים שיש בהחלט מקום לכך שהצוות הרפואי יהיה מודע לאתר כך שיוכל אף להפנות מטופלים שעשויים להפיק תועלת ועזרה ממנו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה