אורולוגיה

יתכן כי לכרומוזום Y יש תפקיד בסרטן הערמונית (מתוך J Natl Cancer Inst)

לכרומוזום Y יכול להיות תפקיד בסרטן הערמוני, כך עולה ממחקר ישראלי חדש, שבו לאבות, שנולדו להם רק בנות, היה סיכון גבוה יותר לחלות בסרטן הערמונית בהשוואה לאבות, שנולד להם לפחות בן אחד.

לדברי החוקרים, הממצאים שלהם עקביים עם ההשערה הקושרת מיקום בכרומוזום Y לסרטן הערמונית, למרות שהסברים אחרים לא יכולים להישלל, זאת על פי תוצאות המחקר, שפורסמו במהדורת ינואר של Journal of the National Cancer Institute.

בקרב 38,934 אבות, שהשתתפו במחקר המבוסס על משפחות, ואשר עקבו אחריהם עד ל-40 שנה לאחר הולדת הילדים שלהם, 712 פיתחו סרטן ערמונית.

בהשוואה לאבות, שהיה להם לפחות בן אחד, לגברים, שהיו להם רק בנות, היה סיכון יחסי מתוקנן לסרטן ערמונית של 1.40 (p < 0.0001). בגברים עם ילד אחד, שניים או שלושה או יותר ילדים, הסיכונים היחסיים שלהם הקשורים עם לא להיות אבות לבנים, היו 1.25, 1.41 ו-1.60 בהתאמה.

גברים ללא בנות לא הראו עליה או ירידה משמעותיים סטטיסטית בסיכון לסרטן הערמונית בהשוואה לגברים עם בנים ובנות.

תמיכה במעורבות של מיקום על פני כרומוזום Y בסרטן ערמונית מגיע ממחקרים של רקמת גידול ערמונית. לדברי החוקרים, איבוד של כרומוזום Y הוא האב-נורמליות הכי שכיחה, שרואים באפיתל ערמונית ממאיר.

בעוד שכרומוזום Y לעיתים קרובות אובד עם הגיל ברקמות אחרות, באופן כללי הוא שמור ברקמת ערמונית תקינה, ככל הנראה כי חלק מהגנים שלו הכרחיים עבור בלוטת הערמונית לצורך תפקודה התקין.

לסיכום, יש צורך במחקרים נוספים על מנת לחקור את תוצאות הפיריון של גברים, שאולי ישפכו אור על סרטן ערמונית ועל ממאירויות אחרות הספציפיות לגברים.

J Natl Cancer Inst 2007;99:77-81

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה