אורולוגיה

השפעת גלולות למניעת הריון על דימום רחמי (Obstet Gynecol)

ממחקר חדש עולה כי שילוב גלולות למניעת הריון, עם MPA (Medroxyprogesterone Acetate), יעיל בעצירת או הפחתת דימום רחמי אקוטי.

למרות שמדובר במדגם קטן של נשים, מדובר במחקר ראשון התומך בשימוש במינון רבים של גלולות למניעת הריון בנשים אלו, ומצא כי גישה פשוטה מונעת לרוב אישפוז בבית חולים, או צורך בניתוח.

החוקרים עקבו אחר 40 נשים עם דימום רחמי אקוטי, שדרש התערבות רפואית מיידית או התערבות כירורגית. המשתתפות חולקו לטיפול מונופאזי בגלולות למניעת הריון, הכולל Norethindrone במינון 1 מ”ג, ו-Ethinyl Estradiol במינון 35 מיקרוגרם, או לטיפול ב-MPA במינון 20 מ”ג. המשתתפות נטלו את התרופות 3 פעמים ביום. לאחר שבוע, הורידו את המינון לפעם ביום, והמשיכו בטיפול למשך 28 ימים.

מבין 33 המטופלות שנבדקו לאחר 14 ו-28 ימים, כל המטופלות ב-MPA ו-95% מהמטופלות בגלולות למניעת הריון, לא נזקקו לטיפול חירום כירורגי. לאחר חציון של 3 ימים מתחילת הטיפול, הדימום הופסק ב-88% מהמטופלות בגלולות למניעת הריון, וב-76% מהמטופלות ב-MPA.

בנוסף ליעילות הטיפול בגלולות למניעת הריון, מממצאי המחקר עולה כי שיטה פשוטה, המבוססת על Progestin, דומה ביעילותה במניעת הצורך בגישות פולשניות ויקרות יותר בטיפול בחולות אלו.

עם זאת, החוקרים מסכמים וכותבים כי אין ספק שיהיה צורך לערוך מחקרים מקיפים נוספים אודות גישות פולשניות ובלתי-פולשניות לפתרון בעיה זו.

Obstet Gynecol 2006;108:924-929

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה