אורולוגיה

מקומה של הרפואה המשלימה בטיפול בסרטן ערמונית (Rev Urol.)

שירותי רפואה משלימה זוכים לעניין הולך וגובר מצד חולים וחוקרים ברחבי העולם, והעליה בשכיחות הפניות לשירותי רפואה משלימה מחייבת לבחון את חשיבותה בטיפול בחולי סרטן ומחלות אחרות.

מוצרי סויה עוררו עניין רב במגוון מחקרים מעבדתיים ואפידמיולוגיים שהעלו את האפשרות שהאחרונים משחקים תפקיד חשוב במניעת סרטן ערמונית. מחקרים קליניים בוחנים את הסוגיה הזו, ובודקים אם מוצרים אלו עשויים לשפר את הפרוגנוזה של חולי סרטן ערמונית.

בנוסף, קפסולות אחרות המבוססות על סויה (Ipriflavone) זכו לתשומת לב מצד מספר חוקרים, אך המחקר הקליני הגדול ביותר שנערך עד כה אינו תומך בשימוש בתוספים אלו במטרה לצמצם את גלי החום ו/או הסיכון לאוסטופורוזיס.

מספר מחקרים מסוג מקרה-ביקורת שנערכו ב-25 השנים האחרונות תומכים בהפחתת צריכת השומן בדיאטה במטרה למנוע התפתחות סרטן ערמונית.  אולם, ממחקרים פרוספקטיבים שפורסמו לאחרונה עולה כי הפחתת השומן בדיאטה אינה משחקת תפקיד משמעותי במניעת קרצינומה של הערמונית.

החוקרים מציינים כי ייתכן וקיים קשר סימביוטי בין צריכת מוצרי סויה והפחתת צריכת השומן. הם ממליצים לאמץ כל שינוי בריא באורח החיים או שינויים בתזונה, מאחר שאלו עשויים להקטין את הסיכון למחלה קרדיווסקולרית, שהינה עדיין הגורם הכי שכיח לתמותה.

Rev Urol. 2001;3 Suppl 2:S20-30.

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה