אורולוגיה

פוליאתילן גליקול טוב לטיפול בעצירות ובבריחת צואה בילדים (Pediatrics)

ממחקר חדש עולה כי PEG 3350 (Polyethylene Glycol) ללא אלקטרוליטים (MiraLax) טוב כמו חלב מגנזיום בילדים הסובלים מעצירות או בריחת צואה, אך מקובל יותר לשימוש.

לדברי החוקרים, שינויים התנהגותיים ומשלשלים עוזרים לילדים הסובלים מעצירות פונקציונאלית ובריחת צואה, המחקר הנוכחי מאשר כי שני המשלשלים יעילים ובטוחים לשימוש.

PEG 3350 הוא פולימר שנמצא יעיל לטיפול בעצירות ביילודים וילדים, הוא חסר טעם, דבר המקנה לו יתרון על פני חלב מגנזיום בו לרוב ילדים אינם מוכנים לגעת.

בכדי לבחון את הנושא, החוקרים אספו 79 ילדים הסובלים מעצירות ובריחת צואה וחילקו אותם באקראי לטיפול בן 12 חודשים ב-PEG 3350 או בחלב מגנזיום.

בכל ביקור זיהו החוקרים שיפור משמעותי בשתי הקבוצת, אולם, שיעורי ההיענות עמדו על 95% בקבוצת המטופלים ב-PEG 3350, לעומת 65% בלבד בקבוצת מטופלי חלב מגנזיום.

לאחר שנה, החוקרים זיהו שיפור ב-62% מטופלי PEG 3350 ו-43% מהמטופלים בחלב מגנזיום. 33% ממטופלי PEG זכו לרזולציה של התסמינים, לעומת 23% מהמטופלים בחלב מגנזיום, הבדל לא-משמעותי.

ילד אחד סבל מאלרגיה ל-PEG 3350, אך פרט לכך לא נרשמו תופעות לוואי משמעותיות באף אחת מקבוצות הטיפול.

החוקרים טוענים כי יתרון אחד של PEG 3350 הוא בכך שניתן לערבבו במשקה לפי בחירת המטופל, בעוד שאת טעמו של חלב המגנזיום קשה להסתיר. מבחינת הטיפול לטווח הארוך יש חשיבות רבה לתגובת ההורים, שהביעו העדפה ברורה לטיפול ב-PEG 3350 על פני חלב מגנזיום.

Pediatrics 2006;118:528-535.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה