אורולוגיה

האם רלוקסיפן יעיל לטיפול בסרטן הערמונית? (מתוך British Journal of Urology International)

ממחקר שנערך לאחרונה, עולה כי רלוקסיפן (EVISTA), מודלטור סלקטיבי של קולטני אסטרוגן, מאט את ההתקדמות של סרטן ערמונית שהוא androgen-independent. המחקר פורסם בכתב העת הבריטי לאורולוגיה (British Journal of Urology International).

בראיון שנערך עימו, מסר אחד החוקרים כי מדובר במחקר מסעיר, משום שהוא מוסיף נציג נוסף לאמצעים הרפואיים הטיפוליים לטיפול בסרטן הערמונית. הוא הוסיף, כי רלוקסיפן מועיל למטופלים ורופאים יכולים להשתמש בו כדי לעזור למטופלים עם מחלה מתקדמת.

החוקרים ציינו שהגישה נראתה מבטיחה בניסויים שנעשו in vitro. במודלים של קסנוגרפט, היה עיכוב משמעותי בגדילה, למרות שלא היתה נסיגה של הגידול.

צוות המחקר המשיך בניסיון להדגים את יעילות הטיפול במודלים של חיות עם סרטן ערמונית, ואז המשיך לשלב 2 של ניסוי קליני. 21 מטופלים סך הכל, עם עדות להתקדמות, קיבלו 60 מ”ג רלוקסיפן פומי ליום. המטופלים קיבלו בנוסף גם קומדין (COUMADIN), למניעת פקקת בוורידים עמוקים (DVT), תופעת לוואי אפשרית של טיפול ברלוקסיפן.

בהערכה הראשונה שנעשתה, ב-5 מהמטופלים נמצאה מחלה יציבה, והם המשיכו בקבלת רלוקסיפן. ב-12 מטופלים נמצאה מחלה מתקדמת, כפי שהודגם על ידי עלייה ברמות האנטיגן הספציפי של הערמונית (PSA).

מצב זה חזר גם אצל 4 מ-5 המטופלים הנותרים בהערכה הבאה שנעשתה. המטופל האחרון, עבר 17 מחזורי טיפולים לפני שהטיפול הופסק בשל עלייה בערכי ה-PSA.

החוקרים דיווחו, כי הטיפול נסבל בצורה טובה.

החוקר הוסיף בראיון שנערך עימו שטיפול זה עשוי להוות אופציה טיפולית למטופלים עם מחלה שאינה ניתנת לריפוי לעת עתה. הוא סיכם באומרו, שכעת יש צורך לבצע שלב 3 של ניסוי קליני כדי לאשר את הממצאים שהתקבלו.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

BJU Internat 2006;97:691-697.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה